Engla död

Petra

Super Moderator
Det finns inte ord för vad jag tycker om svinet som gjorde detta.:mad: Synd att det straff han förtjänar inte existerar i Sverige.

...och jag tänker på Englas mamma. Hur överlever man en sån sak som hon just går igenom?
 
Last edited:

Marie

Banned
...och jag tänker på Englas mamma. Hur överlever man en sån sak som hon just går igenom?

Det undrar jag också.

Jag har mist ett barn för ett kvartssekel sedan, och det var svårt som ......., och det gör fortfarande ont i hjärtat ibland.
Ändå var det ofantligt mycket lättare för oss, för det kom inte plötsligt och genom en ond människas kriminella handlingar, utan genom sjukdom, och under några veckor visste vi varthän det lutade....
 

Petra

Super Moderator
Jag är hemskt ledsen Marie.

Min mormor sa till mej när min mamma dog att det är inte meningen att en förälder ska överleva sitt barn, för en sån sorg är för tung att bära. Nu när jag själv är mamma fattar jag verkligen vad hon menade.
 
P

Pingo

Guest
Hur fanken kan man göra detta? :(:mad:

För normalt funtade människor är det helt obegripligt att någon förgriper sig och mördar ett barn. Sådant finns liksom inte i normala människors tankevärld och rör om rejält i huvudet framförallt på de som har egna barn i liknande ålder.
 

Nea

New member
För normalt funtade människor är det helt obegripligt att någon förgriper sig och mördar ett barn. Sådant finns liksom inte i normala människors tankevärld och rör om rejält i huvudet framförallt på de som har egna barn i liknande ålder.

Jag vill tända ett ljus till Englas familj, tänker på dom hela tiden.

Man önskar att det finns dödsstraff i Sverige ibland, han skulle definitivt inte få leva längre men det hade kanske varit för snällt straff.

Nea
 

Katarina

Helt okej
Det är verkligen synd om Englas familj samt hennes nära och kära men det är även synd om hans föräldrar, att behöva veta vilket monster till son de har inom familjen som drar skam över den på detta vis.

Jag begriper inte hur man helt apropå kan ta en ung flicka av daga och sen agera som om inget hänt, att stå på en mack och skratta bara timmar efter dådet och vara på bra humör. Själv får jag dåligt samvete av att bara ha skällt ut min dotter för något.
Jag hoppas han aldrig, aldrig nånsin släpps ut igen, det bästa vore att låsa in honom och slänga bort nyckeln.
 

wilda

New member
tänd ett ljus

Måndagen den 14 April kl 21 tänder vi ett ljus i våra fönster för engla och hennes familj. Skicka det här vidare så att många fönster får lysa för engla.
(har fått detta som sms)
 
Last edited:
Top