En undersökning.

Mimmi

New member
Hej!

Jag har funderat lite på hur mycket motorcyklarna i Sverige körs varje år. Därför har jag tänkt göra en liten undersökning i ämnet.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Är du färdig med det här inlägget, eller ska det vara så? Eller var det en tankegång du hade som...


:)
 

Mimmi

New member
Klart!

Är du färdig med det här inlägget, eller ska det vara så? Eller var det en tankegång du hade som...
:)

Hej!

Ja, tag gärna bort det. Det blev liksom lite fel när jag gjorde det, jag lyckades inte få med omröstningen i detta första inlägget, men det kom ju med sedan:)
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Hur mycket motorcyklar körs varje år är oklart. SMC gjorde en undersökning för några år sedan, snittet var omkring 500 mil per år.
Idag fick SMC ett pressklipp som säger så här:
Under 2005 ökade körsträckorna för motorcyklarna. Det framgår av preliminära uppgifter som SCB tagit fram på uppdrag av SIKA. Den genomsnittliga körsträckan för motorcyklar under 2005 var preliminärt 281 mil, vilket var en ökning med 5 mil jämfört med föregående år. För motorcyklar ägda av juridiska personer, dvs företag, organisationer mm, ökade körsträckan med 56 mil. Körsträckan för motorcyklar ägda av privatpersoner ökade med två mil.

© Motor-Magasinet / Aller Business AB 200
 
Top