Efterlysning: Stulen Polar 300

Polar 300

New member
Den 18 maj stals min Polar 300 med reg nr KTL 284 från min parkeringsplats vid Münchenbryggeriet, Södermälarstrand 25, Stockholm.

Jag har förstått att vagnen är populär bland mc-åkare och hoppas på tips från smc:s forum

Vagnen är mycket speciellt inredd med en blå 70-talstapet, dynor i jeanstyg och kanske mest utmärkande, golvet, garderobsdörrar och köksluckor är klädda med en gul gummimatta. Stripen på vagnens sidor är blå och har en slolblekt text. MC-Konsult, står det.

Jag har fixat med den här vagnen hela vintern, lagt ut 15 000 kr på material och var precis klar med den när den stals. Inredningen är så unik att det skulle krävas att man river ut den helt, alternativt gör en helrenovering om husvagnen ska kunna användas.

Tacksam för alla tips, som kan lämnas på 070-439 09 40 eller till polisen Hittelön utlovas.

Mvh

Martin

Leif H..oj

New member
Vilken bedrövlig tjyv! Här är en ny webbtjänst sedan vårvintern att kolla upp och lägga in efterlysning på stulna grejer.

https://www.brottsportalen.se/

Det är gratis och börjar spridas bra runt i landet.

Lägg upp din text å dina bilder här också så är det ännu fler ögon och öron som får nys om stölden.

PS/ De kan inte vara nån knäppgök som släpat vagnen till vattnet å dumpat den på några meters djup? Kolla om nån dykarklubb kan ta en titt. Jag har sett mycket stöldgods på botten av Mälaren när jag bodde där nere å de lär väl vara så även idag.

Last edited:

Hampe

Skriver massor!
Jag har förstått att vagnen är populär bland mc-åkare och hoppas på tips från smc:s forum
Är den ändå inte liite stor för att rulla bakom en Guldvinge? :D

Beklagar sorgen - jag vet hur dom används och har själv haft mycket nytta av den större Cabby Carry som kombinerad transport/verkstads och övernattningssläp på tävlingar.
Här kommer ett konstruktivt tips som plåster på såren:

Om någon vill nyregga vagnen som "hembygge" får dom problem - det handlar om matchning och märkning av axlar och påskjut.

Mer troligt då att någon redan har papper på en liknande vagn i uselt skick och vill göra en enkel renovering med hjälp av en sifferstans. Håller du utkik kan du kanske hitta din vagns typiska kännetecken, fast med annat regnummer.

Eller - någon kanske har snott din vagn på spekulation och ger sig ut för att ragga en mögelhärd med ihoprostade bromsar han kan köpa loss billigt för att komma över papper. Håll koll under "köpes" en tid framöver.

Slutligen - utan att vilja svartmåla någon grupp i samhället mer än "MC-åkare" här ovan så skall du veta att Polar 300 liksom den allra minsta Adria-vagnen är populär bland marknadsknallar också, eftersom dom ofta kan dra med den in på marknadsgatan under flerdagsarrangemang.

Irländska asfalt- och betongstenshuliganer är heller ingen högoddsare - dom svartmålar jag gärna! :D

Happy hunting!

Hampe

Last edited:

Hampe

Skriver massor!
Hampe,
Jädrans festlig avatar du har, kan man få se en förstoring på hela bilden :D

Det är banne mig hela bilden - jag vart paff som attan när den gick att ladda upp rätt upp och ner.

Tyvärr inte mycket att förstora - det är ett snapshot från hustruns värdelösa VGA-kamera.
Om själva körningen skall sägas att det handlar inte om lite lajande ute på ett gärde, utan blodigt allvar - motorvägskörning i snöglopp, bra tempo i den orörda vänsterfilen och ingen som gjorde anspråk på att vilja köra om... :D

Shit! Ämnet! Vi måste tillbaka till ämnet!

Eh... jag stal mig en rolig stund förra påsken när bilden togs och det gäller att inte låsa hjulen under sådana här förhållanden för då åker man dit.

Bra så, mod...?

H