Efterlysning gammal BMW

Maria Nordqvist

Super Moderator
Kan någon hjälpa David eller ge honom tips ?

Jag försöker hitta en BMW R 60 från 1957 som min morbror Uno Gustafsson byggde om i sin ungdom.Jag har bifogat två bilder.Här kommer lite fakta om den:
BMW R 60 från 1957. Motor bytt till R69S från 1969. Färg i metallflake, grön och röd. Tanken byttes till en större i glasfiber med snabbtanklock Sadel från Triumph Daytona i svart och silver.Kåpa i plast. Annat avgassystem med dubbla pipor på varje sida. Mycket kromade delar
Den har vunnit SMCs tävling Concours d´elegance i Västerås 1969 och 1970 i klasserna Custom, bästa lack (regnbågen) och totalt med flest poäng av alla motorcyklar i de olika klasserna.
Såldes 1972 till HB Sjöberg i Munkedal som vid tiden var generalagent för HD.

Vi har letat länge efter denna motorcykel utan resultat och jag skulle vara mycket tacksam om ni hade någon som helst information om den. Om ni har sett den någonstans eller har någon aning om vart den tagit vägen. Eller om ni har ni kan hjälpa mig med information om var man kan söka efter den.

Även om ni inte har någon information så är jag tacksam för svar.
Med Vänliga Hälsningar
David Gustafson Tel: +46 380-20680, david@fvelektro.nu

nils-erik

New member
Kan någon hjälpa David eller ge honom tips ?

Jag försöker hitta en BMW R 60 från 1957 som min morbror Uno Gustafsson byggde om i sin ungdom.Jag har bifogat två bilder.Här kommer lite fakta om den:
BMW R 60 från 1957. Motor bytt till R69S från 1969. Färg i metallflake, grön och röd. Tanken byttes till en större i glasfiber med snabbtanklock Sadel från Triumph Daytona i svart och silver.Kåpa i plast. Annat avgassystem med dubbla pipor på varje sida. Mycket kromade delar
Den har vunnit SMCs tävling Concours d´elegance i Västerås 1969 och 1970 i klasserna Custom, bästa lack (regnbågen) och totalt med flest poäng av alla motorcyklar i de olika klasserna.
Såldes 1972 till HB Sjöberg i Munkedal som vid tiden var generalagent för HD.

Vi har letat länge efter denna motorcykel utan resultat och jag skulle vara mycket tacksam om ni hade någon som helst information om den. Om ni har sett den någonstans eller har någon aning om vart den tagit vägen. Eller om ni har ni kan hjälpa mig med information om var man kan söka efter den.

Även om ni inte har någon information så är jag tacksam för svar.
Med Vänliga Hälsningar
David Gustafson Tel: +46 380-20680, david@fvelektro.nu

Håby-Sjöberg, det var en skojare som fick emigrera med kort varsel när firmans likviditet hamnade på fel ställe,dvs i egna fickorna utan att skattmasarna fått sitt ha ha ha.

Men allvar nu, kan David förhöra morbror Uno alt andra äldre släktingar om vilket reg. nr cykeln hade. Sedan kanske Vägverket för 1 gångs skull kan göra lite nytta och leta fram vilket nytt nummer MC´n fick i samband med ändringen till 3 bokstäver + 3 siffror-reformen i början på 70-talet ? Om deta lyckas så lätt som en plätt, bara att söka på senaste ägare

McGregor

New member
När jag letade bland mina diabilder, hittade jag ett antal från Concours dÉlegance i Västerås 1969. Där finns bl a "din" BMW med med tydligt registreringsnummer, F958. Så nu är det bara att jaga vidare...

Jag var där 1970 också men har inga bilder på den därifrån.

Om du vill ha bilderna i bättre format, så hör av dig.