Effekt avgassystem Triumph Sprint 09

JHkillen

New member
Hej.
Funderar på att köpa ett sådant där effekt avgassystem till min hoj då jag är sugen på det extra draget och ljudet man får på köpet vid byte, har förstått att man får mappa om motorn eller vad det nu heter. Skulle inte vara något större jobb enligt Triumph Center i Uppsala utan går ganska snabbt o ej så dyrt.
Det som hindrar mig att slå till är att jag ej har hört någon Triumph med detta tillbehörs system och är lite nervös att cykeln ska låta så inni he..te.
Man vill ju inte väcka alla gamla damer i föreningen när man startat o drar i väg på morgonen eller bli avtagen från typ rörkenbanan om man åker dit.

Någon som har detta avgassystem på sin Triumph och kan säga hur mycket det låter? Är det värt typ dom ca 4000kr det kostar, märker man att man bytt med tanke på dom extra hästarna man får i stallet/bottendrag?
/JH
 

@nderz

New member
Jag hade ett på min Sprint, jag gillade ljudet och tyckte inte alls det var för högt.
Jag köpte hojen ny och fick det monterat direkt så jag vet inte hur stor ljudökningen blev.
Min gamla hoj står på Lelles i Uppsala, så åk dit och be dom starta upp den. En röd Sprint ST från 07 (06a uttagen 07).
 

JHkillen

New member
Jag hade ett på min Sprint, jag gillade ljudet och tyckte inte alls det var för högt.
Jag köpte hojen ny och fick det monterat direkt så jag vet inte hur stor ljudökningen blev.
Min gamla hoj står på Lelles i Uppsala, så åk dit och be dom starta upp den. En röd Sprint ST från 07 (06a uttagen 07).

Det ska jag göra, tack för tipset.
 

Zopilote

New member
Om Sprinten är likadan som min gamla Tiger jag hade tidigare, så är orginal ECU programmerbar efter vilket avgassystem man har, d.v.s. du behöver ingen PCIII eller annan piggybackenhet för att lägga in en ny mapp.
Dettta gör att det blir billigt och bra att optimera insprutningen, bara att plugga in servicekontakten och lägga in nya mjukvaran :)
Bra tänkt Triumph!
 
Top