Easy bracket?

1300 cc

New member
Har funderat på olika lösningar för att fästa sadelväskor på min glidare. Nu undrar jag om någon på forumet har erfarenhet av "EasyBracket". I reklamen verkar de mycket bra, hur fungerar det i verkligheten?
 

Rickard_Gbg

New member
Jag har beställt ett (halvt) par easy bracket (jag ska bara ha en postväska på vänstersidan). De ska enligt ÅF bygga ut ca 40-50 mm men hållfastheten ska inte påverkas i nån större grad.

Klart att man inte kan lasta i hur mkt (mer) som helst men det gör man ju inte iaf. Karta, punkaspray o regnkläder räcker väl långt. ;)

Dessutom så gör det läget lättare vid service då det bara är att haka av väskan ist för att behöva skruva bort den.

Jag handlar från http://acecustom.jetshop.se/startsidan-c-237-1.aspx o de hade oxå nåt som hette ghost bracket. Den ena modellen var mer modellanpassad än den andra som var mer universial. Kommer inte ihåg nu vilken som var vilken.
 

Hasse-VTX

New member
Har kört med EasyBracket i 3 år dom fungerar alldeles utmärkt jag satte en rostfri plåt på insidan av väskan som extra stöd lycka till
 

Axman

New member
Jag kör med ghostbracket och är kalasnöjd. Tror det är samma skrot och korn egentligen, det som skiljer är lite konstruktion och första montering. Största skillnaden jag märkt annars är att ghostbracket har mer vinkel utåt vilket är en fördel på min hoj.
 

1300 cc

New member
Tack Rickard, Hasse och Axman. 3 positiva omdömen verkar ju bra så det blir att beställa en omgång Easy Bracket i morgon. Har också som Hasse tänkt förstärka väskornas insida med en rostfri plåt. Än en gång tack för de snabba svaren.
 

Axman

New member
Var dock beredd på att avståndet mellan väskan och skärmen blir ganska stort eftersom lås osv kräver sitt utrymme.

Mina väskor har en plåt i sig från början. Något många köper till sina hojar är en liten "rulle" man fäster i axelmuttern som väskan kan glida mot. Jag gjorde dock så som att jag köpte en täckkåpa som jag monterade över axelmuttern, den är slät och avrundad så väskan glider fint mot den när jag har tung last. Då ser det lika bra ut med som utan väska!
 

1300 cc

New member
Har kört några veckor med Easy Bracket nu och är nöjd. Skruvarna som fäster väskorna var dock onödigt långa varför jag var tvungen att korta dem, men det var ju en enkel sak. För övrigt var all passform bra.
 
Top