E10 Norrbotten

Kawasaki

New member
Vill passa på att varna alla som åker mc E10 mellan Gyljen och Lansån ca 2mil, vägen är i dåligt skick med mycket hål i asfalten (vattenpottor) genomslag på upp till ca 30-35cm i diameter. Har kontaktat ansvarig väghållare men dom skulle inte göra något för dom skulle belägga om den i sommar.

Kawasaki

New member
Ja det finns skyltar med tjälskador i båda ändor men man förväntar sig nog inte så stora skador/hål som upp till 30-35cm och kanske3-5 cm djupa har inte stannat och mätt på beläggningen, det har sett ut så i ca 3-4 veckor och jag ver inte när dom ska starta ombeläggningen.Tycker i allafall att dom borde fylla igen åtminstonde dom största hålen för om man skulle råka åka ner i dom så skulle det slå riktigt ordentligt.
Åker själv mc och man sitter på spänn då man åker den sträckan.

Kawasaki

New member
Fick tillfälle att stanna och ta en bild, dom var större än jag uppskattade då man åkt i bil ,så jag lade kepsen som jämförelse. det är en 100 väg och det finns inga varningar vid skadorna
visst får man acceptera att det är tjälskador i norr men nu så skulle jag nog kalla det trafikfarligt?.
View attachment 4800

Last edited: