Ducati Monster på lång touring

Åsa

New member
Hej alla!
Jag är en utflyttad SMC-medlem som lämnat kalla Sverige för att helt enkelt få köra lite mer hoj och bor därför sedan några år i Spanien. Förra året körde jag ner min Ducati Monster för att importera den, en soloresa på ca 400 mil via Chamonix och Franska alperna.

I år ökar jag utmaningen. Nu planerar jag att köra från Madrid till Karlstad och tillbaks igen via Lancashire i England, hur många mil det blir har jag inte räknat på men planeringen är i full gång.

Nyfiken på hur det ska gå till?!?!

Följ mej på forza.greynorth.net
 

Chopperbyggarn

New member
Trevligt!!:)
Hur lång är hojsäsongen runt Madrid om man räknar +15 upp grader dagstemperatur och mestadels soligt?

Spanien är ett av dom EU länder jag skulle kunna tänka mig att flytta till för att få längre och soligare hojsäsong...tyvärr enligt en gammal kontakt i Malaga så är det svårt att regga hembyggda hojar där numera.

Anders.J
 

Åsa

New member
Trevligt!!:)
Hur lång är hojsäsongen runt Madrid om man räknar +15 upp grader dagstemperatur och mestadels soligt?

Tja, det är rätt kalla vintrar, jag har nära till jobbet och kör så länge det inte går under nollan eller underkylt regn... = hela året nästan. För solskensbikers är nog medelhavskusten ett bättre alternativ, Madrid är trots allt bergsregion, men jag klagar inte.
 

Åsa

New member
Nu är resan i full gång! Enligt planen blir det dryga 7000 kilometer jag ska köra med monstret innan cirkeln sluts i Alcobendas, Spanien.

För tillfället är jag i Saint Brice, en liten liten by i Frankrike och har just uppdaterat bloggen efter dag 2 på resan.

Titta in på bloggen och se hur jag har det, få inspiration och planera din egen resa!!!

forza.greynorth.net
 
Top