Dubbade vinterdäck Yamaha XT 660 R nån?

Leif H..oj

New member
Någon som har erfarenhet av XT 660 R med dubbdäck på vintern?
Tips mottages tacksamt på vad man kan bli nöjd med. Ska köra mest på vanlig väg i södra Norrland.

Köpställe och om du vet vem i landet som säljer prisvärda fälgar till det här.

V Saarela

New member
Någon som har erfarenhet av XT 660 R med dubbdäck på vintern?
Tips mottages tacksamt på vad man kan bli nöjd med. Ska köra mest på vanlig väg i södra Norrland.

Köpställe och om du vet vem i landet som säljer prisvärda fälgar till det här.

Tyvärr kan man ju inte få allt, utan man får helt enkelt välja däck och dubb utifrån det underlag man mest kör på. Vanlig landsväg med blandad asfalt/is lämpar sig bäst med lätt lastbilsdubb. Däcken grova offroaddäck(typ Karoo 2) eller crossdäck. Dubbningen fixar din lokala däckgubbe.

Fälgar till vettigt pris till din hoj kan jag inte tänka mig att det finns. Kostnaden för två fälgar räcker nog till några årtionden däckbyten?

Kanske du hittar nåt andvändbart på min hemsida om vinterkörning http://www.saarela.se/vinterkorning.html

Leif H..oj

New member
Man tackar för info om vinterkörningssajten. Det är en härligt inspirerande hemsida du har Saarela. Jag vet också att fälgar kostar skjortan och kanske räcker till 15 års däckbyten. Nu ska jag prata med mina däckhandlare i Sundsvall. Synd det är så långt upp till er i Norrbotten för ni verkar ha himla kul på hojarna året runt. /Leif

V Saarela

New member
Noterade att Lasses Rallyservice(bara ett exempel) har upptäckt att folk börjat köra landsväg också med sina hojar under vintern och tagit fram färdiga däck för landsvägskörning. Prislappen på dessa däck gör att det är inte lönt att gå via den lokala däckgubben mer...
Knappast lönt att dubba mer själv ens heller....

Ha de så kul på två hjul i vinter Leif:)