Drivpaket,lager, bromsskivor,koppling

H

honda cbf 500

Guest
Hej,

vore kul att veta hur långt slitage-delar på en motorcyklar rullar innan de behöver bytas ut?

Tex hur långt brukar drivpaket, lager, skivbromsar, koppling med mera hålla?

Mvh

Amir

Blazer

New member
Återigen en diffus fråga. Vad menar du med lager, i motor eller var?
Skivbromsar, menar du klossar eller skivor?
Din fråga är lite svår att svara på generellt eftersom det beror på hur man kör och vad det är för typ av hoj. Är stor skillnad på en geggmoppe, glidare eller en sporthoj som exempel.

H

honda cbf 500

Guest
Jag menar nog både skivbroms och belägg. Med lager menar jag styrlager, hjullager och svinglager.

Jag vet att det skiljer sig beroende på hojtyp och förare men jag vill ha en generell uppfattning om hur länge saker och ting brukar hålla på en hoj.

Mvh

Amir

Återigen en diffus fråga. Vad menar du med lager, i motor eller var?
Skivbromsar, menar du klossar eller skivor?
Din fråga är lite svår att svara på generellt eftersom det beror på hur man kör och vad det är för typ av hoj. Är stor skillnad på en geggmoppe, glidare eller en sporthoj som exempel.

phastas

New member
Hur långt är ett snöre?`

Nu har jag kört lite mer än 200 mil med min nya KTM, och bromsbeläggen fram håller nog 20-30 mil till och bakdäcket ser rånbögmördat ut. Och då kördes den in i 100 mil oxå. Är det generellt så? Knappast.

Annars beror det mest på föraren, hur han kör och hur han tar hand om sin hoj. En kedja kan ta slut på 100 mil av en inkompetent klant, eller hålla i flera 1000 av en kanske inte så inkompetent person.

H

honda cbf 500

Guest
På min cbf 500 höll orginaldäcken 1500 mil vilket jag tycker är godkänt. De dunlop däck som jag bytte till kommer max hålla 1200 mil vilket jag är lite besviken på. Förmodligen har de mjukare gummi än orginaldäcken.

Drivpaket är fortfarande orginal och har gått hittills 2400 mil och på 2400 mil servicen sa de att den kommer rulla ungefär 500 mil, alltså ungefär 3000 mil.
Bromsbeläggen är också fortfarande orginal och men fick ingen anmärkning på det vid 2400 mila servicen.

Tacksam om NI fortsätter gärna och fyll på med data.

Vore kul att veta hur långt styrlager, svinglager och hjullager håller.

Hälsningar,

Amir

Hur långt är ett snöre?`

Nu har jag kört lite mer än 200 mil med min nya KTM, och bromsbeläggen fram håller nog 20-30 mil till och bakdäcket ser rånbögmördat ut. Och då kördes den in i 100 mil oxå. Är det generellt så? Knappast.

Annars beror det mest på föraren, hur han kör och hur han tar hand om sin hoj. En kedja kan ta slut på 100 mil av en inkompetent klant, eller hålla i flera 1000 av en kanske inte så inkompetent person.