Dragstar 1100 går ej rent på låga varv

jonas66

New member
Min Dragstar 1100 går ej rent på låga varv. Köpte den för 1 månad sedan och den har gått bra fram tills nu. Är det någon som har något eller några bra tips att ge mig.
Tack på förhand/// Jonas
 

Wroom

New member
Min Dragstar 1100 går ej rent på låga varv. Köpte den för 1 månad sedan och den har gått bra fram tills nu. Är det någon som har något eller några bra tips att ge mig.
Tack på förhand/// Jonas

Hej du.

Med det menar du vad?
Omständigheter? t.ex. :
-Vid jämn gas med ytterst liten belastning?
-Vid 50% gaspådrag mellan XX varv och XX varv?
-Fullgasacc?

Går orent, hur?
-Små ryckningar?
-Avgassmällar?
-Insugningsnysningar?
-Bluddrande?

Utan dessa beskrivningar är det svårt att ge en fjärrdiagnos.
 

jonas66

New member
Hej du.

Med det menar du vad?
Omständigheter? t.ex. :
-Vid jämn gas med ytterst liten belastning?
-Vid 50% gaspådrag mellan XX varv och XX varv?
-Fullgasacc?

Går orent, hur?
-Små ryckningar?
-Avgassmällar?
-Insugningsnysningar?
-Bluddrande?

Utan dessa beskrivningar är det svårt att ge en fjärrdiagnos.

Hej.Det jag menar är att på låga varv så bluddrar den precis som att den får för mycket bensin, så när jag ska köra iväg efter att jag stannat,bluddrar den och går väldigt ryckigt en stund sedan går den bra tills man släpper gasen helt då blir det samma visa igen. provade igår att stänga av kranen då gick den bra.
 

fwedewick

New member
Hej.Det jag menar är att på låga varv så bluddrar den precis som att den får för mycket bensin, så när jag ska köra iväg efter att jag stannat,bluddrar den och går väldigt ryckigt en stund sedan går den bra tills man släpper gasen helt då blir det samma visa igen. provade igår att stänga av kranen då gick den bra.
Har du kollat luftfiltret? Hade samma problem på den hoj jag körde upp på vilket ledde till att den tjuvstannade på krypkörningen.. Jag upplevde det som att den gick orent på lågvarv och sedan plötsligt "tände till" och drog iväg när jag kom upp i högre varvtal..
//F
 

jonas66

New member
oren gång

Min Dragstar 1100 går ej rent på låga varv. Köpte den för 1 månad sedan och den har gått bra fram tills nu. Är det någon som har något eller några bra tips att ge mig.
Tack på förhand/// Jonas

Nu har jag fått ordning på det. Jag bytte flottör nålen och sätet till den, den höll inte helt tätt.
 
Top