DR 350 hackar vid fullgas..

colsson

New member
Jag har en Suzuki DR 350 93:a som börjar hacka och gå ojämnt vid farter över 80 km/h. Den har också lite svårt att komma ner i tomgång ibland.
I övrigt går den fint. Bra drag och stadig motorgång.

Vad kan detta bero på?
 

anders r

Member
Dags för en förgasarrengöring. Plocka isär och rengör från gamla bensinavlagringar. Använd kopparkardel(en av koppartrådarna i en elkabel) för att peta i munstycken mm mm. Använd aldrig ståltråd bara koppar då den är mjukare än själva munstycken som är gjorda av mässing som stål förstör.
Eventuellt kan munstycken nål vara slitna.
Kolla tex i forumen www.thumpertalk.com eller www.advrider.com för hjälp
 

UglyJazz

New member
Man kan gå varsammare och lättare tillväga också.

Köp en ultraljudsrengörare från tex Kjell&co för typ 599 kr och lägg bara förgasaren i tvätten några minuter.
Ta av botten/koppen och sånt som är lätt att demontera på förgasaren och kör en stund (5-10 min) i tvätten. Knallrent var ordet...
Värt varenda krona.

Boven i dramat är den nya bensinen sedan något år tillbaka. torkar och lämnar harts och diverse lustiga guggabeläggningar efter sig, men när man ställer OK, Statoil och dom andra mot väggen så säger dom att "Det har vi aaaldrig hört taalas om. Du är den första"...

Lycka till.
 

DearHunter

New member
Man kan gå varsammare och lättare tillväga också.

Köp en ultraljudsrengörare från tex Kjell&co för typ 599 kr och lägg bara förgasaren i tvätten några minuter.
Ta av botten/koppen och sånt som är lätt att demontera på förgasaren och kör en stund (5-10 min) i tvätten. Knallrent var ordet...
Värt varenda krona.

Boven i dramat är den nya bensinen sedan något år tillbaka. torkar och lämnar harts och diverse lustiga guggabeläggningar efter sig, men när man ställer OK, Statoil och dom andra mot väggen så säger dom att "Det har vi aaaldrig hört taalas om. Du är den första"...

Lycka till.

Jajjemen. Man kan dessutom tillsätta olika rengöringsmedel för att få ett skinande blankt resultat, beroende på vad man rengör. Köp en som det är lite mer effekt i än vad kjelles har.

Exempel:
http://www.sterlingtime.com/ulcaclsy.html
 

cub

New member
Ta också en titt på förgasarmembranet. På min DR650 -92 så var det till åren och uttöjt vilket gav samma symtom som dina. Byte till ett nytt och den gick som ett skott.
 

colsson

New member
...som inte passade och nu har jag fått originalförgasaren rengjord och fått bytat till ett större huvudmunstycke så nu går hon kanonfint!
 
Top