Doktorsavhandling om MC och räcken i Göteborg 2 december

Maria Nordqvist

Super Moderator
Den 2 december är det ett intressant licenciatsseminarium i Göteborg. Jag är tyvärr bortrest. Kontakta mig gärna om du kommer att delta. Jag är givetvis nyfiken på detta. Tidigare presenterad rapport bifogas.

Licentiate seminar: Health Losses in Motorcycle Crashes – Injury Analysis of Crashes into Road Barriers and Evaluation of Antilock Braking Systems
On December 2, at 13:00, Matteo Rizzi, Industrial PhD Student at Department of Applied Mechanics, division of Vehicle Safety, Chalmers, and Swedish Transport Administration, will have his licentiate seminar.
Discussion leader: Associate Professor Astrid Linder, VTI
Location: Room Demostudion, Lindholmspiren 3, Floor 2, Lindholmen Science Park, Göteborg. Please contact the Visitors centre on the ground floor to open the door.
The seminars are public and open for all. No registration needed. Welcome!

Kapten Stofil

New member
Ytterligare en disputation som kan vara intressant, idag dessvärre:

http://www.chalmers.se/sv/institutioner/am/nyheter/Sidor/Chalmersforskarens-metod-anv%c3%a4nds-f%c3%b6r-att-f%c3%b6ruts%c3%a4ga-framtidens-trafiks%c3%a4kerhetsproblem.aspx

Samma blänkare ligger på Trafikverkets intranät. För skojs skull gjorde jag följande lite oskyldiga kommentar till artikeln på intranätet: "Det finns ca. 300 000 motorcyklar i trafik i Sverige, räknas de som bilar eller som oskyddade trafikanter?". Tänkte man kan alltid röra om lite diskret i myrstacken :lemon:
Ska bli intressant att se om det blir någon reaktion.

Galne Dansken

Administrator
Personal
Jag sku beteckna Johan Strandroth, som en av SMC:s goda hjälpare på Trafikverket..

Johan, är en klippa med att hjälpa SMC med diverse information, statistik, och konstruktiv tolkning av olika frågor..
Om nån undrar, så är Johan en väldig aktiv motorcyklist, också...

Hoppas att dagens stora session på Chalmers gick bra.. :tummenupp