Det ska fan inte behöva va såhär!

OH-

Member
Till vänster om mig ser jag ett litet flickebarn. Tillsammans med en vuxen går hon ner mot vägen från huset. Hon har fått syn på mig, vänster hand är upptagen med något men höger håller hon med handflatan mot örat. Eftersom jag kör MC så vet hon att det kommer att låta jättemycket.

Att min hoj har ett tyst originalsystem spelar ingen roll, hennes reaktion på att se en MC är redan formad av den hänsynslöshet andra visar. När jag upplever sånt här önskar jag mer poliser, med mer befogenheter och dB-mätare, högre böter och omedelbara körförbud. Jag skiter faktiskt i olika former av vackert motorljud, idiotin att buller skulle spara liv och en massa andra ursäkter.

Jag njuter av den här dagen, en av dom första med riktig sommarvärme. Det kunde ha varit perfekt om det inte hade varit för en liten flicka med handen tryckt mot örat.
 

OH-

Member
... Sådana gånger skäms man över att vara motorcyklist.

Nej, gör inte det! Åtminstone inte om du är en anständig människa som tar hänsyn till dina medmänniskor.

Varför skall vi gå omkring och skämmas, må dåligt och mörka med vilka vi är? Jag är så trött på att man förväntas känna skuld för saker man har väldigt lite chans att påverka.
Inte en chans att jag tänker skämmas för att jag bor på Hisingen för att några banditer far omkring och skjuter här!
Lika lite tänker jag ta skit för att nån egocentrisk sociopat far omkring med raka rör eller gasar järnet inne på folks gårdsplan. När någon skäller på mig för sånt som andra ställt till med så säger jag helt enkelt att jag beklagar att sånt uppförande förekommer men att jag försöker bete mig som folk.
Att fösa ihop alla på motorcykel i nån sorts kollektivt skyldig grupp är som att fösa ihop den fotbollsälskande familjen på läktaren med huliganerna i "firmorna" som pucklar på varann ute på stan och kalla allihop supporters.
 

HkanB

New member
Nej, gör inte det! Åtminstone inte om du är en anständig människa som tar hänsyn till dina medmänniskor.

Varför skall vi gå omkring och skämmas, må dåligt och mörka med vilka vi är? Jag är så trött på att man förväntas känna skuld för saker man har väldigt lite chans att påverka.
Inte en chans att jag tänker skämmas för att jag bor på Hisingen för att några banditer far omkring och skjuter här!
Lika lite tänker jag ta skit för att nån egocentrisk sociopat far omkring med raka rör eller gasar järnet inne på folks gårdsplan. När någon skäller på mig för sånt som andra ställt till med så säger jag helt enkelt att jag beklagar att sånt uppförande förekommer men att jag försöker bete mig som folk.
Att fösa ihop alla på motorcykel i nån sorts kollektivt skyldig grupp är som att fösa ihop den fotbollsälskande familjen på läktaren med huliganerna i "firmorna" som pucklar på varann ute på stan och kalla allihop supporters.

Ett trevligt utbrott av sunt förnuft!
 

Triumph int

New member
Har sett samma sak själv, barnet hoppar till och håller för öronen.

Man känner sig som en jävla idiot trots att man rullar förbi på max 2000 varv

Har även sett att föräldern som styr barnvagnen säger till barnet, titta en mc och barnet får ett stort smil och pekar på hojen då man mullrar förbi

Nu på senare tid har det inte hänt så ofta att jag sett glada barn, kanske beror det på att jag bytt ner mig från 995 till 675

Tror kanske att den gamla daytonan gav ett "trevligare" ljud
 

TMax500

Member
Nu gillar jag ju lite gott ljud... Men gillar inte raka rör. Det stör mig och det retar upp omgivningen. Vilket är den värre konsekvensen av de två. Men, det var inte det jag skulle skriva om! :)

Jag brukar försöka komma ihåg att vinka till små barn. Då stirrar de ofta storögt, börjar le, och vinkar tillbaka. Jag inbillar mig att vi kan dra små, små strån till stacken på så vis, så att den uppväxande generationen tycker att mc är något kul och positivt.

Testa så får ni se!


*lite, lite OT, bara*
 
Last edited:

HkanB

New member
Man måste jobba lite förebyggande...

Jag vinkar alltid till/åt de småbarn som ibland storögt tittar på ifrån barnvagn eller baksäte...man måste börja påverka tidigt.
Det är riktigt kul när man ser...det där "en sån där vill jag också ha" leendet på riktigt små barn.:)
 
Last edited:
Top