Det lönar sig att kämpa

Strömma

New member
Bra att dom tar upp fallet, hoppas bara att det är detsamma som att det kommer att bli en rättvis granskning.

Svårt att veta vad som är ett lämpligt straff för en sådan här sak tycker jag. Jag kan i vissa fall känna stora sympatier för personer som orsakar olyckor beroende på hur dom själva ser på sin del i det som har hänt. Men om jag har förstått den här situationen rätt så har hon både ljugit och agerat ganska känslokallt, så den här gången uteblir dom dessvärre.

Självklart borde det vid ett fällande automatiskt innebära ett indraget körkort samt någon form av kännbart straff, det är trots allt människoliv det handlar om, men tyvärr blir det väl oftast bara ett par hundralappar till brottsofferfonden...
 

lime

Skriver inte
Jag tror inte riktigt att alla fattar HUR viktigt rent pricipiellt detta är, inte bara för motorcykelsverige, utan för hur bedömning av vissa typer av olyckor ska göras.

Om hon blir fälld så innebär det att bilister vid stop- och väjningsplikter får ett markant ökat ansvar för att sticka ut nosen. Idag räcker det i princip vid en sväng med att säga, jag tittade åt ena hållet och sedan åt andra och det var tomt överallt så jag körde ut. Att personen sedan tittat på ena hållet i två tiondelar och sedan riktat sin uppmärksamhet åt andra hållet i 10 sekunder för att vänta in en lucka... det spelar i sak ingen roll så som det har sett ut idag.
 
Top