Det finns idioter....sen finns det obehagliga idioter!

Pathfinder_5555

New member
Det finns idioter....sen finns det obehagliga idioter!
En i den sistnämna kategorin hade jag det bizarra nöjet av att träffa idag.
Stod vid ett rödljus i allen påväg att korsa avenyn då en vit gammal audi snabbt kommer upp bakom.
Han ställer sig och slirar på kopplingen ungefär en halv meter från mitt bakhjul läsandes sms eller nåt.
Gillade inte situationen utan vände mig kort om och kollade var fronten på bilen var....sen stirrade jag på honom i bakspegeln.
Det räckte....han försökte sen knö sig mellan mig och bilen i filen bredvid...då blev det grönt o jag drog iväg som vanligt och stannade vid nästa rödljus...då kom han upp bakom mig i en jäkla fart och körde så nära mig han kunde...girade snabbt vänster och sen ställde nån halvmeter bredvid mig och undrade om jag ville ngt....hade ingen lust att tjafsa mitt i vägen inne på avenyn... så jag sa nej....vill du?...sen grönt och samma visa upprepade sig vid nästa rödljus....denna gången sprätte han en glödande cigg mot mig som jag parerade....grönt ljus igen samma visa igen fast denna gången stog han snett framför mig som han försökte preja mig ut på gräsmattan o denna gången försökte han spotta på mig.
Jag drog hojen lite bakåt så han missade mig...hade en fundering på att köra in höger & kliva av hojen men visste ju inte om han hade vapen på sig eller om jag skulle hinna få av mig hjälmen och skydda mig med.
Drog iväg förbi järntorget...rött igen men han hann inte med.....sen vid nästa rödljus hann han ikapp mig och jag drog iväg fullt på leden mot älvsborgsbron.....dock vågade jag inte hålla rullen fixerad med mina 300 kg för jag var inte upplagt för denna typen av körning...trött osv.
Lade mig mellan 2 bilar...han kom ifatt....prejade in mig mot nästa avfart tills vi nästan stod still....jag drog upp på avfarten och han blev tvingad att fortsätta framåt.
Var det mest bizarra jag varit med om....han var typ 45 o själv i bilen...

Har nån annan varit med om ngt liknande?

Jämten

New member
Som jag skrev för några dagar sedan är det 13000 personer som befinner sig ute på våra vägar som är påverkade av droger.Har själv upplevt en idiot på Essinge leden.Skulle göra en omkörning men det tyckte inte han.Många kan få en snedtändning av att dom känner sig provocerade då flyger fan själv lös i deras hjärnor.Man vet inte om dom är beväpnade,bilen stulen järncellerna i kaos.Oavsett så är det lika skrämmande man vet aldrig hur det slutar i mötet med dessa idioter.Sköt om dej Hälsningar JÄMTEN

Triumph int

New member
Släpp genast förbi, sådana ska man ha framför sig

Du vet inte om dom är störda eller med i nått tufft gäng

Pathfinder_5555

New member
Jämten:
Ja när man tänker på den statistiken blir man mörkrädd.
På ett vis hoppas jag att det var amfetamin eller ngt....om det var en nykter människa är det ännu mer obehagligt på ngt vis.

Tackar....det skall jag göra =)

Pathfinder_5555

New member
Triumph:

Får låta bli att reagera....trodde faktiskt bara han skulle köra förbi mig med plattan i mattan...men såhär i efterhand skulle jag utelämnat kollen bakåt på var hans front var & blicken i början.
Skulle direkt svängt av och parkerat framför trädgårdsföreningen för att slippa hans fortsatta färd....men men...man lär sig.

Manne Lorentzon

New member
Som jag skrev i ett annat forum, anmäl direkt. Om inte polisen är uppmärksammad på individens beteende kan de heller inte ta tag i problemet i fråga.

Hasse-VTX

New member
Det finns alldeles för många idioter där ute högre krav på lämplighetsintyg, det är ingen mening att ha ett sådant om man inte använder det att sålla bort sådana individer som inte hör hemma bakom ratten ute i trafiken. Du gjorde nog helt rätt, inte smart att argumentera med en sådan människa. Var säkert ute efter att du skulle ge honom en anledning till att fortsätta. :tummenupp

Paerhc

New member
@Pathfinder_5555: Instämmer med Triumph. Det där är nog en figur som tjafsar med hela Göteborg om han får chansen.

Däremot tycker jag inte att du behöver rannsaka dig själv så mycket med att du skulle ha gjort si eller så i stället, för då lägger du ansvaret för mycket på dig själv. Det var idioten som jiddrade och inte du.

Motormannen

New member
Låter som försök till grov misshandel, minst! Det optimala vore om du kunde ha ringt 112 från hojen och följt efter, dirigerat blå/vit till dig så de kunnat stoppa på direkten. Hoppas de tar tag i anmälan, men dessvärre står ju ord mot ord om du inte kan hitta nått vittne eller bevisning. Såna här tillfällen skulle det vara perfekt med en påslagen hjälmkamera!

Pathfinder_5555

New member
Ja hjälmkamera hade ju underlättat.
Han drog iväg plattan i mattan & jag visste inte om det var hans normala körning (ifs inte helt otänkbart) eller om han tänkte vända & komma efter igen... ville helst därifrån...pundare (kändes som det) kan vara grymt svåra att övermanna om de är påtända.
Troligtvis hade jag fått sitta i rätten......och vem polar en sån människa med...ensam galning eller inte...vill inte börja nåt jäkla gängkrig på fritiden....finns roligare saker att pyssla med =)