Det är billigare att försäkra en MC jämfört med bil

smcrobot

New member
Tre avgörande faktorer De viktigaste faktorerna som avgör försäkringspremierna är motorcyklistens ålder, MC-modellen och bostadsadressen. Det är ingen kärnfysik att en 60-åring som bor i villa på landet anses vara en mindre risk för försäkringsbolagen än en 28-åring i centrala Stockholm där möjligheten till inlåst förvaring nattetid är ett nästintill omöjligt problem att lösa vilket påverkar...

Läs mer: https://www.svmc.se/smc/Nyheter/Det-ar-inte-alltid-dyrt-att-forsakra-en-motorcykel-/
 

faga

New member
Hej
Min Kawasaki zzr 1400 kostar mig 3400 kr per år och det är billigt. Hade hos Trygg Hansa innan där kostade den hojen cirka 12000 kr per år, ruggigt dyrt.

//Anders
 

F800ST

Member
Svedea via Bmw mc klubben 3245kr/helförsäkring per år på en K1300s. Folksam ville initialt ha 13000kr för samma hoj, med diverse rabatter pga andra försäkringar skulle de i slutändan ha 11500kr. Bilsport och Mc vill ha 5500kr.
 

faga

New member
Fick ett "erbjudande" från Svedea gällande min försäkring till min Ducati 900 SS IE. De vill ha 2420 kr/år, inget bra erbjudande efterrom jag betalar 1800 kr/år i annat bolag. Svedea är inget för mig bland annat för att de inte vill försäkra ZZR1400.
 
Top