Däckslitage

swischmc

New member
Nu har vitmögglet nått in i hjärnan. SMC´s forum ser ut som sporthoj.com... :eek:

Härligt med alla juste tips! Som någon sa, det luktar troll. :)

Jag fick mig ett leende i alla fall! :p
 

SuperRetard

New member
Nu har vitmögglet nått in i hjärnan. SMC´s forum ser ut som sporthoj.com... :eek:

Härligt med alla juste tips! Som någon sa, det luktar troll. :)

Jag fick mig ett leende i alla fall! :p


Börjar likna iaf.. Men hade det varit SH hade redan 2a inlägget sågat TS som idiot eftersom man helt omöjligt kan komma 2000 mil utan att ha slitit ned halva fälgen. Och HAR man mot förmodan gjort det så har man kört som en tjerring och borde byta bort hojen mot en Skoda Felicia ASAP! Alternativt stanna hemma och smutta Sherry.

Första sidan här innehöll ju massa snälla, överseende tips och förklaringar.
 

ezzo

New member
TS är nog mycket tacksam för alla de snälla svaren.
Han gillar nog bara att gå sin egen väg... ;)
 

Marie

Banned
Är det något skumt med svaren i andra halvan av tråden?

Jag var precis på väg att köpa en rejälare lödkolv och eventuellt investera i en Dremel, för att kunna reducera däckskontot lite. Jag tycker att de 1500 mil jag är van att klämma ut ur däcken är alldeles för lite och tyckte att förslagen låter som en väg att kanske kunna komma upp i lite mera rimliga 2000 mil.
 

Mimmi

New member
Hej!

Ett annat bra sätt att göra nya mönster i däcken när de gamla tagit slut är att inköpa syntetiskt gummi på tub, och sedan spritsa dit ett nytt mönster av önskad fason.
Ytterligare ett annat sätt, aktuellt nu med tanke på morgondagen, är att ta våffeljärnet, rejält uppvärmt, och med dess hjälp prägla in ett nytt mönster. Huruvida man skall använda smör vid detta moment är mig obekant. Däremot sätter sylt, vispgrädde och några stänk ägglikör extra piff på däcken.

För husfridens skull bör man nog grädda sina våfflor före man använder det till att grädda däck med.
 

UglyJazz

New member
När du ändå håller på att blanda med gummisorter så vill jag tipsa om att man kan tillsätta Yoghurt...(!!!)

Fördelen med yoghurt är att en levande yoghurtkultur kan minskas till hälften och ändå ha växt tillbaks till det ursprungliga antalet kulturer till nästa morgon.

Jag skulle vilja veta om Bärry eller Yoggi funkar bäst.. Har ännu inte vågat prova dom med smultronsmak, men skulle gärna ta emot synpunkter...
 

swischmc

New member
Haha, det här bli ju bara bättre och bättre!
Däck med egen bakteriekultur som återväxer varje natt... Underbart förslag. Du borde ta patent innan däcktillverkarna kommer på det och köper upp din idé. Den skulle slå ut hela däcksbranschen.

Kan man inte köra på korden då? Det måste ge massor med bra friktion mot underlaget. Snyggt med två färger på däcket dessutom.
Och ju plattare däcket blir desto stabilare hoj, till slut behöver man inte ens sätta ner foten vid rödljus...
 

Ove 60+

Active member
Kan man inte köra på korden då? Det måste ge massor med bra friktion mot underlaget. Snyggt med två färger på däcket dessutom.
Och ju plattare däcket blir desto stabilare hoj, till slut behöver man inte ens sätta ner foten vid rödljus...

:) Varför inte ta steget fullt ut? Sug ur luften och ersätt den med smält gummimassa. Fyller man med mönstrat gummi så kan man köra ända in till fälgen. :cool:
 

SuperRetard

New member
När däck ändå är på tapeten..

Kollar jag på slitaget på mitt bakdäck så ser det riktigt bra ut. Inget kallrugg eller konstigheter utan allt verkar spela som det ska.

Däremot, om jag jämför med framdäcket så är det knappt slitet alls uti ändarna såsom bakdäcket.. Kan jag ta det som att jag gasar för mkt och gott kan vara kaxigare på bromsen under nedlägg, eller är det naturligt och "ska va så"?

Jag är dumt orädd för highsiders, men livrädd för framhjulssläpp.. Inte minst i regn. Men det känns som att det finns sekunder att hämta om jag litar mer på framdäcket.

Nå?? Dom.
 
Top