däcksbyte

Alfred

New member
Skall byta däck på min fj 1200 och önskar lite tips på bra däck till ett bra pris.
Funderar på Dunlop Roadsmart.
Tacksam för tips både på däckval och var man skall handla.
 

aRWe

Member
Som SMC-medlem handlar du bl.a Maxxis-däck hos www.hojdack.se med extra rabatt. Maxxisdäcken är både billiga och bra. Kör själv på Maxxis Presa Sport som är ett sportdäck, hade det på en europasemester för 1,5 år sedan, efter 550 mil syndes det en liten tendens till plattslitning.
 

Fransson

New member
Skall byta däck på min fj 1200 och önskar lite tips på bra däck till ett bra pris.
Funderar på Dunlop Roadsmart.
Tacksam för tips både på däckval och var man skall handla.

Kan verkligen rekomendera Dunlop Roadsmart Du får ett däck med bra grepp vid kurvtagning och då menar jag verkligen bra pluss att den hårdare gummiblandningen i mitten gör att det tar ett tag innan touringplattan dröjer
Regnegenskaperna är super
 

Ballhead

New member
Skall byta däck på min fj 1200 och önskar lite tips på bra däck till ett bra pris.
Funderar på Dunlop Roadsmart.
Tacksam för tips både på däckval och var man skall handla.

Jag rekomenderar starkt Dunlop däcket. Har haft det 1 säsong, och är mycket nöjd. Bra grepp, suveränt våtgrepp och bra livslängd.
Jag säger bara KÖP:)
 

Alfred

New member
någon som vet om smc medlemmar har rabatt på andra däck än maxxisdäck
och i såfall var?
 

-ah

New member
Köpte mina här http://www.mcdackonline.com/ enkelt och snabb leverans.

Däckonline har bra och snabba leveranser.
Kolla dock vad det kostar att få däcken monterade! "Rekommenderade" gummiverkstäder på sajten kan gärna skinna dig på 250-300:-/däck, om du lämnar demonterade hjul, och därtill har dom börjat debitera svenska moms - 25% - trots att däcken levereras från Tyskland, där momssatsen är 19%. Frakt tillkommer också!
Det kan dock vara lönt, om du kan hitta nån in din närhet som monterar för en rimlig summa.
 
Last edited:

Alfred

New member
Jag rekomenderar starkt Dunlop däcket. Har haft det 1 säsong, och är mycket nöjd. Bra grepp, suveränt våtgrepp och bra livslängd.
Jag säger bara KÖP:)

Det blev Donlop roadsmart, skall montera dom nu i veckan.
Ska bli spännande att testa med nya däck dom gamla hade gått över gränsen
för ett tag sen.
 
Top