Citroen Jumpy + BMW R1100RT = möjligt?

Motormannen

New member
Tjo!

Tror ni det är möjligt att få in en BMW R1100RT i en nyare Citroen Jumpy?

Måtten på hojen är enligt specifikationerna 2205x900x1380 mm och höjden till takkarmen på bilen är 1250 mm och därefter 1350 mm som mest, lastlängden är 2100 mm rakt fram och om man ställer den lite snett så blir det kanske som max 2250 mm. Tänkte om man skruvar bort rutan, tar av alla boxar och har fullt styrutslag så kanske det går?

Hojen har egna hjul, ja... men här finns det pengar att spara plus att jag slipper oroa mig för vädret! :cool:
 

anders r

Member
I så fall bör du titta på modelltillägget L2H2 de är både längre och högre så slipper du montera av något. 2007 och senare är ännu större, lastlängd 2,5m * 1,6 m lastöppning. Måttet 2100 mm på de äldre korta är i botten men ca 40 cm upp är de ännu kortare, i praktiken under 2m, lastväggen är inåtvinklad i lastutrymmet. 2007 o nyare är den korta 225 i botten men ca 200-210 där framdäcket tar i lastväggen. Min sporthoj skulle till nöds passa vinklad i kompisens 2005'a firmalåda men jag tror inte en 1100RT skulle gå in.
 

SuperRetard

New member
Min sporthoj skulle till nöds passa vinklad i kompisens 2005'a firmalåda men jag tror inte en 1100RT skulle gå in.


Både Jumpyn och Peugeot Expert (samma?) är väl rätt populära som "instegs"-racebussar?? Det går väl att få in en R-hoj utan kymmer i en sån om inte mitt minne sviker mig totalt?

En 1100RT är väl rätt enorm å andra sidan, så där skulle jag tvivla också.
 
Top