Choppervänlig EU vals kandidat?

Chopperbyggarn

New member
Hej!
Finns det någon därute som har namn på kandidater till EU parlamentsvalet som är genuint kunniga och positivt inställda till Choppers o andra ombyggda/Amatörbyggda motorcyklar o bilar? Och då menar jag inte pratnissar som bara fiskar röster utan genuina entusiaster som verkligen kommer att jobba i positiv anda till förmån för så liberal lagstiftning som möjligt när det gäller denna fordonsgrupp!

Anders.J
 

Bajen-Sam

New member
Tror inte han kandiderar till EU parlamenetet, men han sitter i riksdagen och kanske vet andra med hoj intresse. Fråga honom.

Saxat från hans blogg.

Medlem i Twin Club MC. Kör HD-Chopper.

janlang438_275392w.jpg

2581833114.jpg

612441996.jpg


http://www.norrteljetidning.se/lasarnytt/bloggar/15/read
 

Petra

Super Moderator
Hej!
Finns det någon därute som har namn på kandidater till EU parlamentsvalet som är genuint kunniga och positivt inställda till Choppers o andra ombyggda/Amatörbyggda motorcyklar o bilar? Och då menar jag inte pratnissar som bara fiskar röster utan genuina entusiaster som verkligen kommer att jobba i positiv anda till förmån för så liberal lagstiftning som möjligt när det gäller denna fordonsgrupp!

Anders.J

Hej Anders.
Jag vet inte vilka som är genuint kunniga (om det finns nån ö.h.t) och positivt inställda till just ombyggda och amatörbyggda. Men håll koll på den här sidan. http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=6117
Vi har skickat frågor, bland annat om det nya ramdirektivet och om ska vara möjligt för svenska motorcyklister att få modifiera, bygga om och amatörbygga motorcyklar, efter ett nytt EG-direktiv.
Förhoppningsvis kommer det bra svar som ger klarhet i lite av dina funderingar.
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
När vi får nya EU-regler gäller det att få till ett regelverk som gör att vi får behålla våra nationella regler som gör det möjligt att bygga om och amatörbygga fordon i Sverige. Hittills har vi lyckats väldigt bra tillsammans med SFRO (www.sfro.com) Det har kommit nytt direktiv för bilar och hittills har jag inte sett några tecken på att denna företeelse ska försvinna från Sverige. MC-direktivet ska se liknande ut.
Våra svenska politiker är mycket positiva till våra unika nationella regler för amatör- och ombyggen. EU-kommissionen har fått massor av mail av SMC, SMoto i Finland och NMCU i Norge som påtalar vikten av att få behålla våra nationella särdrag i Norden. Det verkar vara vi som är mest intresserade av detta. Kommissionen hade inte förstått att hur djupt rotat detta är, nu vet de.
Jag har gott hopp, som alltid. Nu från Ådalen -vackraste delen av Sverige.
 
Last edited by a moderator:
Top