Chopper-ram

JAS

New member
Hejsan!
Är det någon här som kan hjälpa mig med att ta reda på vad denna ram kommer från för hoj?
Min gissning är att det kanske skulle kunna vara någon japanare som blivit chopper?

Jag vet att bilden ger otroligt lite att gå på, men kanske finns det någon där ute som antingen känner igen nån liten detalj. Motorfästen eller så som kan ge en ledtråd.

Eller någon kanske rent känner igen sin gamla kompis?

Tack på förhand!
Jan-Anders

Pegaso

New member
Kanske korkad fråga för det har du säkert kollat redan, men har du inget ramnummer på den?

Chopperbyggarn

New member
Ram

Hejsan!
Är det någon här som kan hjälpa mig med att ta reda på vad denna ram kommer från för hoj?
Min gissning är att det kanske skulle kunna vara någon japanare som blivit chopper?

Jag vet att bilden ger otroligt lite att gå på, men kanske finns det någon där ute som antingen känner igen nån liten detalj. Motorfästen eller så som kan ge en ledtråd.

Eller någon kanske rent känner igen sin gamla kompis?

Tack på förhand!
Jan-Anders

Ser ut som eftermarknadsram eller hembyggd ram för en gammal Honda 750 eller annan radfyra motor. Det enda som möjligen kan vara från en orginalram är styrhuvudet o möjligen främre ramrören. Förmodligentillverkad under 80-talet då det var vanligt med radfyror i chopperramar. Värde 0:- kr utan typade reg papper. Med typade reg papper kan den vara värd några tusen kronor.

Anders.J