CheckMyTour smartphone App

powerglide

New member
Jag provade på att använda en ny Tracker under min semester i Spanien nyligen.

Det som skiljer denna från andra jag provat tidigare (såsom EveryTrail) är att man kan lägga in kommentarer löpande eller välja att bara använda checkpoints istf löpande GPS-trackning.
Den kändes väldig bra att använda på flerdagarsturer och den har möjlighet att tagga turkamrater och lägga upp evenemang.
Den tillhörande websajten är fortfarande i beta men förbättras löpande.
 

Cawwa

New member
Vilket abonemang kör du med då? Skulle jag köra med mitt Telia så kostar det mig 29 kr/Mb. Finns väl ett jag inte kommer ihåg namnet på men som kör med 0,50 E/Mb.
 

powerglide

New member
Jag laddar upp över WiFi när jag kommer hem eller över ngn fri accesspunkt ute i vida världen.
Kostar inget extra mao. :)

Jag funderar dock på att köpa ett inhemskt telekort via Holiday Phone nästa gång.
I annat fall spelar det dock inte så stor roll vad man väljer. Det blir lika dyrt enligt EU:s roaminupplysning

Har dock för mig att Telenor har ngn typ av flat rate för hela EU numera.
Jupp, 99 kr/dygn för max 100 MB (sedan stryps hastigheten).

Edit:prisuppgifter för Telesnor
 
Last edited:

Cawwa

New member
Som jag förstår det så är det taxor för ditt abonemang du har i sverige när du åker utomlands.
Annars förs det diskussioner i EU och man har kommit fram till att roamingavgifter för datatrafik skall vara högst 0,5 Euro per MB. Tyvärr gäller inte det förrän 2013.

Holiday Phone verkar intressant annars ... http://www.holidayphone.se/ ... Bra tips!
 
Top