Censur på SMC-forumet

Olsson

New member
Här diskuteras allt som har med forumets censur att göra. Jag har, vad jag vet, inte själv drabbats ännu men vill gärna höra mer om vad som hänt. Så snälla, berätta nu för fabror om vad som censurerats.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Jag tog bort inlägg relaterande till mitt inlägg, jag ångrade helt enkelt tankegången och hade faktiskt fel... i eftertänkandet. Så ursäkta om det kan se ut som "censur". Även andra medlemmar som ångrar ett inlägg pga ändrad åsikt, kan få ta bort sitt inlägg och de inlägg som citerat. Detta för att minska förvirring, så gott det går. Dock tror jag att jag i detta fall tog bort för mycket av Red Baron's inlägg vilket inte i sin helhet handlade om mig.
 

Olsson

New member
Ok, tack för infon. Att kunna redigera sina egna är såklart bra, men kan man inte stänga av den där funktionen att folk kan redigera andras inlägg? Det vore ju effektivt om lockelserna skulle dyka upp. :p
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Personligen har jag haft fortroende att vara Molestator (stavning!!) på BMW MC Klubbens forum i flera år. Och det är ta mig fa... nått av det jobbigsta jobb jag har haft.

Det är väldigt enkelt at göra fel - och det gör man ibland - och det tyckar jag att man får aceptera som forum debattör. Sålänge att man lär sig från gång till gång.

När vi ultra blixtrande snabbt fick upp SMC:s nya portal och även forum, snabbara än planerad - är det klart att det finns en del som vi inte har hunnit med som t. ex.:

  • Regler för inlägg, minimi av info om forum deltagare t. ex. SMC medlemsnummer, takt och ton på forummet, etc., etc.
  • Samma för portalen, vart vi jobbar på riktlinjer för hur text skrivas, visas, bilder, etc..
Hoppas att alla accepterar dom val vi har tagit och att Ni ger oss tid och utrymme.

Jag tror inte att någon förstår det press som vi anställda har på oss just nu. Det tog mig över en timme att skrive ett inlägg under efternmiddagen, med telefoner och personal plus PM´s, MSN och även Skype under tiden..

Ge oss en chance att anpassa oss till det nya samhälle som vi nu öppenhjärligt prövar att delta i, istället för att igorera!

Just en lite agressiv debatt vart SMC:s anställda sättas upp i ett hörn, medförer endast att inga sen vågar att testa på att kommunicera öppet på forummet.
Snälla, se inte allt som vi skrivar här som nått vi ska ställas inför rätta med.

Jag har med fuld flid nick som Galne Dansken - för en Galen Dansk får man ge lite line t. bl.a att göra fel ibland.. Jag ku i princip ha en inloggning som SMC:s General Sekreterare osså och där vara laglydig officiel.
Men, väldigt mycket av medlemmen har ju just önskad ett SMC med mindra byråkrati...

Webchefen Johnny (Swedie) och jag, har tidigt tagit beslut om att vi har en huvud prioritet om att ha en trevlig ton här. Jag har sålunde instruxad Johnny om att jobba hårt för detta.
På trots av detta ska vi ha möjlighet att seriöst debattera även ämnen som inte kanske är så trevliga att höra för oss som är insyltade. Jag gett uttryck för att det är bra att SMC får kritik.

Men, det bör osså vara sjusst - nu gör vi vårt bästa för öppna up - och jag förstår att allt misnöje kommer på oss. Men vär osså lite objektiv och titt lita innan attak riktas på - vi försöker ju att göra allt det som Ni vill...

Fasigen nu är kl. 24 - jag sku ha packad klädor för en veckas resande innan jag till flygplatsen i morgon bitti..
 

Guzzi-Leif

New member
Personligen har jag haft fortroende att vara Molestator (stavning!!) på BMW MC Klubbens forum i flera år. Och det är ta mig fa... nått av det jobbigsta jobb j

*SNIPP*

sku ha packad klädor för en veckas resande innan jag till flygplatsen i morgon bitti..

SMC nya Forum har börjat bra och jag har tålamod när det gäller att få det ännu bättre. Åsså hoppas jag innerligt att det mer skall handla om självscensur och lite eftertanke än moderator-åtgärder.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
SMC nya Forum har börjat bra och jag har tålamod när det gäller att få det ännu bättre. Åsså hoppas jag innerligt att det mer skall handla om självscensur och lite eftertanke än moderator-åtgärder.

Sittar på möte i Bryssels med FEMA, dvs 24 SMC liknande systra runt om i Europa, och tänk inga av dom vill ha Forum´s på deres websajter i stort.

Anledning: Det är för mycket utrevligt jobb att hålle en vettig ton på dessa. Men, i SMC har vi balls att göra detta :)

-----
FEMA



FEMA bildades 1998 och representerar omkring 400 000 motorcyklister.

FEMA, Federation of European Motorcyclist’s Associations, är en federation som består av 22 mc-organisationer från 18 europeiska länder. FEMA har ett kontor med tre anställda i Bryssel som tar tillvara våra intressen främst i Europa, men även globalt genom ett världsomspännande nätverk med mc-organisationer i andra världsdelar. På FEMA:s webbplats hittar du länkar till alla medlemsorganisationer, information om aktuella frågor, rapporter och mycket annat.
FEMA:s medlemsorganisationer träffas tre gånger per år.
 

Esquire

New member
SMC nya Forum har börjat bra och jag har tålamod när det gäller att få det ännu bättre. Åsså hoppas jag innerligt att det mer skall handla om självscensur och lite eftertanke än moderator-åtgärder.
Självcensur och eftertanke snarare än åtgärd från en moderator, precis som Bike.se då? :D
 
Last edited:
D

DustRat

Guest
Snälla, se inte allt som vi skrivar här som nått vi ska ställas inför rätta med.

Jag har med fuld flid nick som Galne Dansken - för en Galen Dansk får man ge lite line t. bl.a att göra fel ibland.. Jag ku i princip ha en inloggning som SMC:s General Sekreterare osså och där vara laglydig officiel.
Men, väldigt mycket av medlemmen har ju just önskad ett SMC med mindra byråkrati...

Webchefen Johnny (Swedie) och jag, har tidigt tagit beslut om att vi har en huvud prioritet om att ha en trevlig ton här.

Hej Jesper,

Ingen kritik mot er (din, johnnys och de andra styrandes) önskan att få komma medlemmen närmare genom aktivt deltagande i forumet med en bakåtlutad stil, men personligen ser jag ingen anledning till att du som officiell generalsekreterare inte skall kalla dig för "SMCs generalsekreterare" här på forumet utan att för den skull tappa trovärdighet, i stället för Galne Dansken.

Kan det snarare vara så att det skulle öka din trovärdighet, framför allt vid dina officiella möten med andra höjdare ute i politikens värld? De kanske inte har lika stor insikt och förståelse för dina privata utfall som Galne Dansken, utan är mer intresserade av generalsekreteraren som ledare för världens största motorcykelorganisation för landsvägsmotorcyklister.

Du är högsta hönset och mycket ansvar vilar på dina beslut som styrelsen anförtror dig med. En generalsekreterare kan också ta fel beslut ibland, det skall ingen hänga dig för, bara man kan erkänna felen och verka utifrån detta. Ditt kändisskap som Galne Dansken är ju trots allt tryggad i massor av motorcyklisters hjärtan, kanske kan vi ta emot generalsekreteraren Jesper på samma sätt fast som Ledaren för vårt SMC.

Detta är bara en känsla jag fått, men vad vet jag om vad medlemmen och politikerna vill...

:confused:
 
Top