Ca 10'C i november

Rax86

New member
Därför kör jag fortfarande hoj! Så kan alla andra sitta i de korkade o miljönegativa bilköerna!
Inte nog med att en del redan har dubbdäck!. slit på asfalten o frigör mikropartiklar ifrån den.. :mad:

ut med er o kör, finns inga ursäkter!, ta på er varmare och vindtäta kläder bara! :cool:
Jag ser några st och det blir jag väldigt glad över :)
Det är riktiga MC knuttar!

Ser ni en ducati streetfighter S (svart) så vet ni att det är jag!
Cu around!
 

Bansaie

New member
Japp, men frågan är om du tänker dela med dig kommandot för "°"
Alt+0176 (på min dator funkar det endast med siffrorna på num pad) eller så funkar det även att använda "Teckenuppsättning" som du hittar under Start->Program->Tillbehör->Systemverktyg
Där kan du även lära dig flera kortkommandon till en del andra tecken som t.ex. ± © m² m.fl.
 

mudder

Member
Temperaturen är det som sagt inget fel på, men det är väldigt mörkt.

1320174807_resized.jpg
 

Cyborg

New member
Jag förstår inte hur du kan köra en hoj med kedja, det var ju osäkert enligt dig :cool:
 

Hampe

Skriver massor!
Därför kör jag fortfarande hoj! Så kan alla andra sitta i de korkade o miljönegativa bilköerna!
Inte nog med att en del redan har dubbdäck!. slit på asfalten o frigör mikropartiklar ifrån den.. :mad:

ut med er o kör, finns inga ursäkter!, ta på er varmare och vindtäta kläder bara! :cool:
Jag ser några st och det blir jag väldigt glad över :)
Det är riktiga MC knuttar!

Ser ni en ducati streetfighter S (svart) så vet ni att det är jag!
Cu around!

Halloj! Välkommen tillbaka!

Håller helt med dig - folk kör efter almanackan i alldeles för stor utsträckning - njuter av vårsolens sköna 10 grader men ratar höstsolens ändå skönare 10 grader. Well well - man slipper heja så ofta, det är ju alltid något...


En Streetfighter S, säger du...? Med ABS? Där blev jag lite tagen på sängen, det måste jag erkänna... *S*


Hampe
 

SGM

Moderator
Jag handlade hoj igår efter att ha varit utan i en vecka - kändes gött att både köra den hem, och ta en liten fikasväng idag. :D

En liten gixxer 750 K9 blev det, perfa' kombination av smidig hoj, pulver, komfort, bana och sansad försäkring.

Med kontrollerad gasnäve och rätt underställ är det inga problem med kortare turer, och guuuu' så mycket gladare man blir, hade svårt att torka av smajlet väl framme på fiket där jag och frugan stämt träff.
 

Bansaie

New member
Var själv ute 1½ timme och tog nåra skutt med den lilla grodan idag :D
Blev lite småkallt på slutet men det var det värt. Mötte faktisk 2 andra hojar, så det var inte bara jag som försökte hålla abstinensen stången idag.
 

Schuster

New member
Jag tycker inte att temperaturen är något problem, jag sitter inte ofta i min Bil, med de moderna allvädersdress går det fint, når jag tänker på vad vi hade på os av trasor på 50talet, ett par vanliga Byxor eventuellt Pjäxor och Jacka, men Hjälm var da något som vi endast hade set på Film, vi körde Sommar och Vinter, min Harley var ett transportmedel, till arbete och en tid körde jag också transport på Nimbus med sidovagn, (om du vet vad en Nimbus är?) och det var Vinter med Snö och Isbeläggning på Vägen, jag har inte tänkt mig att sluta för Året medmindre där verkligen kommer Snö och Is. Så du kan hälsa om du ser min Svarta GPZ 900 kring Göteborg
Schuster
 

Hampe

Skriver massor!
Med kontrollerad gasnäve och rätt underställ är det inga problem med kortare turer, och guuuu' så mycket gladare man blir, hade svårt att torka av smajlet väl framme på fiket där jag och frugan stämt träff.

asså, det är så mycket utav det här finliret på bana som jag inte har en aaning om: hänga av, släpp, highsida, lowsida, ställ - allt det där har jag koll på; men "underställ"...? Jag bara måste gå en kurs på bana för att bli up to date...




Hampe
 

mudder

Member
asså, det är så mycket utav det här finliret på bana som jag inte har en aaning om: hänga av, släpp, highsida, lowsida, ställ - allt det där har jag koll på; men "underställ"...? Jag bara måste gå en kurs på bana för att bli up to date...

Hampe
Det är bättre med bredställ, eller hur Hampe :)
 

SGM

Moderator
asså, det är så mycket utav det här finliret på bana som jag inte har en aaning om: hänga av, släpp, highsida, lowsida, ställ - allt det där har jag koll på; men "underställ"...? Jag bara måste gå en kurs på bana för att bli up to date...




Hampe

xD ...det är det senaste.
 

Rax86

New member
Halloj! Välkommen tillbaka!

Håller helt med dig - folk kör efter almanackan i alldeles för stor utsträckning - njuter av vårsolens sköna 10 grader men ratar höstsolens ändå skönare 10 grader. Well well - man slipper heja så ofta, det är ju alltid något...


En Streetfighter S, säger du...? Med ABS? Där blev jag lite tagen på sängen, det måste jag erkänna... *S*


Hampe

Nej, men med DTC! :)
 

Maximilian

New member
Jag skulle snarare säga att man behöver gasa på lite mer nu när de börjar bli kallt, så imman på visiret försvinner. Så länge de e plus-grader å isfritt när man ska ut så finns de ingen anledning att låta bli. Pendlar fortfarande varje dag till plugget och gärna en omväg hem. =)
 

Schuster

New member
Körde hem från Borås till Angered på lördags eftermiddag, det var en härdande hemtur, jag kom ner på Väg 40 och da kom slagregn och kraftig blåst och samtidig var det ganska mörkt, så min första reaktion var att komma förbi alla Bilar som sprutade skit på min Hjälm, jag körde till att börja med mest i ytterbanan i god hastighet och där var ingen tät bakom, Visiret immade igen ganska mycket så jag fick sätta en Finger mellan ibland för att få ventilation, men sedan var lite mer trafik och da var det slut, ett par Bilar körde om och bromsade ned rätt fram för mig, så det gick inte att se något, resten av Vägen körde jag med öppet Visir och knep Ögon till, när jag kom hem och hängde min Jacka kom där en Sjö av Vatten på golvet, jag frös inte tack vare Allvädersdress, och Vägen var faktisk renspolat av regnet, så där var ingen våta Blad att halka i, men det går fortfarande att köra tvåhjuling med rätt Kläder, och det skal vist vare ganska härdande och hälsosamt.
 
Top