Byte bakdäck

tbe009

New member
Tjena, jag har precis fått mitt bakdäck bytt. När jag skulle sätta tillbaks hjulet så verkar allt sitta bra men när jag startar och lägger i en växel så låter det inte bra från bakhjulet om man säger så! Bakhjulnavets och bakväxelns splines skall ju passas in. Undrar om det inte riktigt passar in eftersom det låter så illa? Är det någon som har erfarenhet av något liknande?
 

-ah

New member
Jag känner inte till Hondas konstruktion, men om det inte "låter bra", skulle jag nog inte köra en meter på hojen innan jag hade kollat upp varför.
En ny drevlåda lär kosta sina modiga slantar.
Har du själv, eller verkstad/gummifirma monterat hjulet?
 

Farzan

New member
Tjena, jag har precis fått mitt bakdäck bytt. När jag skulle sätta tillbaks hjulet så verkar allt sitta bra men när jag startar och lägger i en växel så låter det inte bra från bakhjulet om man säger så! Bakhjulnavets och bakväxelns splines skall ju passas in. Undrar om det inte riktigt passar in eftersom det låter så illa? Är det någon som har erfarenhet av något liknande?

Antagligen sent ute med tips men ändå; känner inte till modellen, men har två andra Hondor med kardan o på dessa skall "klumpens" skruvar lossas något för att få splinsen att passa då man sätter på bakhjulet. När Bakhjulet sen är på plats och splinsen gått i varann drar man åt "klumpens fästskruvar.
 
Top