Bullra mindre, rädda våra banåkningsmöjligheter!

Marie

Banned
Ja jag förstår mer än väl att de som bor nära en motorbana är mer än trötta på oljudet, och enligt min uppfattning så är det en fullständigt onödig och undvikbar boendemiljöbelastning.
Jag kan för min del inte se minsta nytta med en motorbana, och röstar om jag blir tillfrågad utan tvekan för att belägga banorna med stenhårda bullerrestriktioner. De behövs ju egentligen inte, de är ju bara till för en mycket liten minoritets nöje.
 
Last edited:

SGM

Moderator
Ja jag förstår mer än väl att de som bor nära en motorbana är mer än trötta på oljudet, och enligt min uppfattning så är det en fullständigt onödig och undvikbar boendemiljöbelastning.
Jag kan för min del inte se minsta nytta med en motorbana, och röstar om jag blir tillfrågad utan tvekan för att belägga banorna med stenhårda bullerrestriktioner. De behövs ju egentligen inte, de är ju bara till för en mycket liten minoritets nöje.

Om du bara vågade ta chansen att gå en kurs (och lämna motvalls-attityden hemma ;) ) - så anar jag att du skulle ha en annorlunda åsikt. :)

Kurserna räddar liv, det är min personliga, absoluta åsikt.

/J
 

Jåke

New member
Jag förstår inte varför man samlar frimärken, enligt ditt resonemang Marie borde det då förbjudas tillsammans med många andra minoritetsaktiviteter.
Rimligen även din hobby, vad den än må vara.

Att folk tröttnar är en sak, men där finns fler parametrar än jag vill ta upp via mobil.
Sent from my Neo
 
Last edited:

Ove 60+

Active member
Ja jag förstår mer än väl att de som bor nära en motorbana är mer än trötta på oljudet, och enligt min uppfattning så är det en fullständigt onödig och undvikbar boendemiljöbelastning.
Jag kan för min del inte se minsta nytta med en motorbana, och röstar om jag blir tillfrågad utan tvekan för att belägga banorna med stenhårda bullerrestriktioner. De behövs ju egentligen inte, de är ju bara till för en mycket liten minoritets nöje.

:confused: Ja du Marie... Lite filosofi kan man ägna sig åt även om det är Off Topic. I en del trådar framkommer det att du själv tillhör den minoritet som ofta och gärna besöker kyrkan och det gör jag också ibland. De byggnaderna är utrustade med klockor som låter en hel del. Undrar hur många som stör sig på det ljudet.

Banorna har en begränsning av ljudnivån 95dB. Den gränsen överskrids med bred marginal av kyrkklockor och hojar på gatan.

Själv störs jag inte av kyrkklockorna trots att jag bor riktigt nära, för dom ringer inte ofta och länge och jag tycker att dom hör till. Om gatans MC håller en rimlig ljudnivå störs jag inte av dom heller. Och jag besöker gärna motortävlingar av olika slag.

Ursäkta - tänkte bara till lite. ;)
 

RonnyB

New member
Ja jag förstår mer än väl att de som bor nära en motorbana är mer än trötta på oljudet, och enligt min uppfattning så är det en fullständigt onödig och undvikbar boendemiljöbelastning.
Jag kan för min del inte se minsta nytta med en motorbana, och röstar om jag blir tillfrågad utan tvekan för att belägga banorna med stenhårda bullerrestriktioner. De behövs ju egentligen inte, de är ju bara till för en mycket liten minoritets nöje.

Jag undrar vad som finnas kvar av din hoj om du skulle ta bort alla delar som har utvecklats med anknytning till motorsport...
Hästforum nästa?!?
 

SuperRetard

New member
Jag kan för min del inte se minsta nytta med en motorbana, och röstar om jag blir tillfrågad utan tvekan för att belägga banorna med stenhårda bullerrestriktioner. De behövs ju egentligen inte, de är ju bara till för en mycket liten minoritets nöje.

Till skillnad från fotbollarenor, konsertområden, teatrar, skidanläggningar och nattklubbar mitt i stan menar du?


Du har en liten poäng, även om jag tvivlar på att du vet om det. Det är att motorsport mot ovan nämnda miljökostnadsprojekt har minst antal intressenter.

Därför är vårt uppdrag inte att låta mindre, utan att bygga opinion och få fler intresserade av racing. När banorna är fyllda av publik en racehelg blir det liksom för de boende i Råsunda ointressant hur mkt de tycker att det väsnas!
 

Hellman

New member

Ja, jag tar mig friheten att citera det jag tyckte var hans stora poäng:

"Vi kan sticka huvudet i sanden hur mycket vi vill, faktum kvarstår, skall de som klagar bli nöjda bör det nog förbli helt tyst."

Där har du enligt mig svaret på varför SBP har högre gräns än våra motorbanor.
Tyvärr så kommer folk, som ofta bosatt sig långt senare än banan är byggd, inte sluta gnälla förän vi blir tystade, för gått. Läggs banan ner är det vägen brevid som ska stängas, eller flygplatsen, eller industrin, eller grannens skrikiga barn eller hans gräsklippare...
 
Top