Buell reservdelar och tillbehör

martinjansson74

New member
Hejsan!
Jag har en Buell XB12 R och tycker att reservdelar och tillbehör är dyra i Sverige! Är det någon som har någon bra erfarenhet från att ta delar från USA eller Tyskland, Bifoga gärna några länkar till bra firmor att kontakta!
Mvh
Martin
 

linusn

New member
När min hastighetsmätargivare pajade härom dagen så fick jag reda på att en ny kostar minst 1500kr i sverige. Hutlöst. Särskilt med tanke på att kvaliten verkar rätt kass på dessa.

Från http://www.geohannahsxbcentre.co.uk/ kan man köpa givare för £53 + £17 för portot, vilket blir c:a 850 kr. En avsevärd skillnad. De har en del andra prylar också. Bromsbelägg t.ex.

Elektronikintresserad som jag är så tänkte jag bygga en egen givare. Skulle tippa att materialkostnaden (exkl. arbete) hamnar på c:a 150 kr. Kan dela med mig av resultatet om någon skulle vara intresserad.
 

Hellman

New member
HD (som jag antar fortfarande är ansvariga för Buell i Sverige) har ju verkligen en sjuk övertro till sina kunders ekonomi.

Små skitsaker kostar pengar som en begagnad MC ibland. Med tanke på Buells lite "sisådärkvalitét" är det rätt illa.
 

Gonzo1203

New member
HD (som jag antar fortfarande är ansvariga för Buell i Sverige) har ju verkligen en sjuk övertro till sina kunders ekonomi.

Små skitsaker kostar pengar som en begagnad MC ibland. Med tanke på Buells lite "sisådärkvalitét" är det rätt illa.

Ja, verkligen.
Jag har en buell X1, svängde förbi HD för jag ville ha ett 27 tänders framdrev istället för 29. "inget hemma, men vi kan beställa ett" 2700 spänn kostar det. Va? 2700 för ett tandhjul.
 

Hellman

New member
Ja, verkligen.
Jag har en buell X1, svängde förbi HD för jag ville ha ett 27 tänders framdrev istället för 29. "inget hemma, men vi kan beställa ett" 2700 spänn kostar det. Va? 2700 för ett tandhjul.

Sjukt! Nu vet jag inte riktigt hur remdrev ser ut, men jag misstänker att de inte är "rocket science" direkt.
Är ju billigt att åka pastaraket i jämförelse, mitt förra framdrev kostade en hundring tror jag ;).
 
Top