OH-
Member
Fråga 1 - Får dom göra på det här sättet?
Jag har en Yamaha WR450F -03 med "landsvägskit". I det utförandet är den europagodkänd (helfordonsgodkänd), nåt som heter COC lär finnas. Ursäkta om jag är lite osäker, kan inte alla finurligheter på området.
Nåväl, när man kommer till SBP så vill dom att det skall vara bromsljuskontakt fram men det är det inte och var heller inte på hojen som blev "europagodkänd" (detta har jag kollat med Yamaha). SBP vill alltså att jag monterar dit grejer som inte ingår i godkännandet. Kan dom göra så - är inte det ett "handelshinder" d v s det fulaste man kan göra i EU?
Fråga 2 - Har någon nåt tips?
Min tanke nummer ett är att rigga ett "besiktningssystem" m h a en gammal traditionell bromsljuskontakt (hängande, med fjäder) och några buntband. Blir fult och opraktiskt men används en dag / två år . Alternativet som blir mycket dyrare är att köpa en tryck-kontakt för bromsvätskan som monteras vid huvudcylindern, lär finnas hos Yamaha. Andra förslag?
Jag har en Yamaha WR450F -03 med "landsvägskit". I det utförandet är den europagodkänd (helfordonsgodkänd), nåt som heter COC lär finnas. Ursäkta om jag är lite osäker, kan inte alla finurligheter på området.
Nåväl, när man kommer till SBP så vill dom att det skall vara bromsljuskontakt fram men det är det inte och var heller inte på hojen som blev "europagodkänd" (detta har jag kollat med Yamaha). SBP vill alltså att jag monterar dit grejer som inte ingår i godkännandet. Kan dom göra så - är inte det ett "handelshinder" d v s det fulaste man kan göra i EU?
Fråga 2 - Har någon nåt tips?
Min tanke nummer ett är att rigga ett "besiktningssystem" m h a en gammal traditionell bromsljuskontakt (hängande, med fjäder) och några buntband. Blir fult och opraktiskt men används en dag / två år . Alternativet som blir mycket dyrare är att köpa en tryck-kontakt för bromsvätskan som monteras vid huvudcylindern, lär finnas hos Yamaha. Andra förslag?