broms fram

Gabbe

New member
Hej ny på detta forum men åkt hoj många år. Men fixade till ett problem gjorde en blunder missade att ta bort låset på skivan fram så okfästet pajja :mad: . Det är en Triumph bonnerville 2002 örat på gaffeln och bromsoket är hela men det sitter en vinklad bit som gör att själva oket flyter som gick av , oket är Nissin vet någon om fler hojjar har samma ? Nissin sitter ju på många japps hojar . Enligt Triumph handlare så måste man köpa hela oket 5000 kr tror inte på det riktigt . Jag vet att en bild vore bra men endå . Tackar för all hjälp
 

jan-olovj

Active member
Jag har gjort samma miss men försäkringen tog allt, de bytte även skivan eftersom den oftast tar stryk vid sådana missar. Jag har lärt mig att alltid sätta låset på vänstra sidan så skadas inte ABSn om jag missar igen.
 

VFRippe

Member
Skaffa "senilsnöre" från Biltema, kostar 13 kr, har det jämt på när jag har låst med skivlås.
 

gedeonbacsi

New member
Tjena
Hondas bromssystem som du säger sitter på många jappsar men även på jänke hojar,kolla honda Vtx 1800 02- eller honda fireblade 00-eller buell xb 9 xb12ss vet ej om xb12r har samma.
 
Top