Boktips

M

magne

Guest
Under dessa fina dagar på Kemora blev det mycket snack om körteknik med mera. I samband med det vill jag dela med mig ett boktips, dock inte "Twist of the Wrist". Den är redan sönderläst av många här. Här kommer ett annat boktips

"Sport Riding Techniques" av Nick Ienatsch, ISBN 1-893618-07-02. Boken är din för knappa $25 på Amazone.

http://www.amazon.com/Sport-Riding-...=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1248549440&sr=1-1

Förutom att den beskriver körteknik för bana så innehåller den även en hel del matnyttigt om hur du kan använda tekniken på gatan.

Själv ska jag läsa boken en gång till innan jag åker till Kinnekulle den 7 augusti :D

Har du läst någon annan bok än Twist of the Wrist, fyll på tråden med fler boktips. Kan va bra för hängmattan eller långa vintrar....
 

Olsson

New member
Den där boken köpte jag för några år sedan. Den är väldigt påkostad med hög kvalitet på papper, tryck, grafik och foto. Superproffsig!

F ö tycker jag den var ganska värdelös annat än att jag lyckades sälja den vidare efter några dagar. Det är så mycket generaliseringar att det blir oanvändbart. Man märker att författaren saknar insikter av vikt och får jobba hårt med att försöka fylla med brödtext så gott det går att det till slut blir en bok. Jag kan inte minnas att jag behöll något av värde som berör mc-körning. Jag ger den 1 av 5 möjliga. Poängen ger jag för den höga bokkvaliteten t ex foto och papper etc. Samtidigt blir dessa fina fotografier på motorcyklar bara utfyllnad.
 
Top