Boka Stena Line med SMC rabatt. Hmmmm......

sannybo

Member
Skulle in och kolla lite tider och kostnader inför sommarens resa ner till Alperna.
Tänkte mig att åka Gbg-Kiel ToR, därför loggade jag in som avtalskund och skrev in SMC:s rabattkod.
Kunde bara boka Flexibiljett, inte economybiljetten och resan med hoj gick på 3237 kr. (inkl en frukost)
För att jämföra lite gick jag in utan SMC rabatten och valde samma resa. Denna gången kunde jag välja economyalternativet och kollade detta alternativ. Denna gången gick resan på 3017 kr, alltså 220 kr billigare utan rabatten.
Skillnaden mellan biljetterna är hur ombokningsbara dom är, samt att du måste betala direkt med economyalternativet.
Lägger ingen värdering vid priserna med/utan rabatt, men tipsar om att det kan bli billigare utan rabatt om man inte har tänkt sig att boka om efter man har bokat resan.
Jag vet vilket alternativ jag väljer. :lemon:
 

Hampe

Skriver massor!
Jag vet vilket alternativ jag väljer. :lemon:

Vogelfluglinie/Rödby-Puttgarden...? *hästegnägg*



Nä, men allvar: kolla Finnlines Malmö - Travemuende (gamla Nordö)

Inte så mycket dans - som tur är! men jäkligt prisvärt: SMC-rabatten ger dig 10% på kvällsavgångar och hela 25% på redan låga priser när det gäller morgonavgångarna.

Ett ofta förbisett alternativ.

Hampe
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Så är det tyvärr med Stenas nya system. Bokar du tidigt och får Economybiljett är det troligen billigare. Ingen får ingen rabatt på detta alternativ - jag försöker varje år.
 
Top