yblo
New member
Efter sommarens FIM-Rally-träff i Polen har jag tyvärr lite bråttom hem till norra Sverige men ska hälsa på vänner i Malmö som ett stopp på vägen. Vägen ner går via Nynäshamn och Gdansk men vill undvika den resan på hemvägen.
Det är samtidigt min första mc-resa ner på kontinenten och jag har några enkla frågor.
- Funderar på att ta en färja från Tyskland hem och undrar vilken tur som är bäst, enklast eller bara rekommenderas?
- Eller ska jag satsa på en längre körning via Danmark?
- Om det ändå blir färja, måste man boka biljett i förväg?
- FIM-träffen är i Bydgoszcz och därifrån går det många vägar västerut av olika slag och skick. Tips mottages tacksamt om roliga vägar, spännande platser, måste-vägar och undvikhelst-vägar.
Det är samtidigt min första mc-resa ner på kontinenten och jag har några enkla frågor.
- Funderar på att ta en färja från Tyskland hem och undrar vilken tur som är bäst, enklast eller bara rekommenderas?
- Eller ska jag satsa på en längre körning via Danmark?
- Om det ändå blir färja, måste man boka biljett i förväg?
- FIM-träffen är i Bydgoszcz och därifrån går det många vägar västerut av olika slag och skick. Tips mottages tacksamt om roliga vägar, spännande platser, måste-vägar och undvikhelst-vägar.