Blinkers på BKK

Kertes

New member
Som rubriken antyder, måste man ha blinkers på cykeln under själva kursen? (Dvs tiden man ägnar på banan).
 

SuperRetard

New member
Absolut inte... Du måste ha reg-skylt och giltig trafikförsäkring, en hoj i bra skick och le även om det regnar. That´s about it ;)!
 

lime

Skriver inte
Tackar och bockar.

Standardskrivningen på anmälan är:
"Motorcykeln
skall vara registrerad, besiktigad, i trafik och försäkrad. Dock är det tillåtet att köra med "kraschkåpor" under förutsättning att registreringsskylt finns synligt monterad. Däcken skall vara i gott skick. Har du halvslitna däck rekommenderar vi att du byter före kurs."

I praktiken innebär det att hojen skall var gatulaglig. Är hojen typad med blinkers så ska den ha blinkers. Men, som Hund säger, så är det något som vi inte bryr oss om när vi besiktigar hojarna. Vill du skruva bort dina blinkersar, så gör du det. Det finns de som kör med krashkåpor på kurserna där de inte har monterat blinkers. Och blinkers ska ju inte användas på banan ändå.
 

ezzo

New member
Då jag är ansvarig för rätt många kurser så vågar jag lova dig att du inte behöver ha blinkers på våra avancerade kurser.

Regplåten skall sitta på mc'n och den skall vara synlig.

Om Någon oponerar sig mot detta så skicka dem till mig så ska jag personligen ta dem i örat ;)
 

Kertes

New member
Då får man tacka för ännu mer info (dessutom samstämmig, vilket alltid är trevligt :)). Om olyckan skulle vara framme känns det ganska vettigt att ha så lite onödigt bös som möjligt på hojen eftersom det har en tendens att förflytta sig från cykeln till banan vid eventuell vurpa. Dessutom blir det färre saker att laga.
 
Top