Blårör

DragstarLelle

New member
Har (av slarv) fått en blå avgaskrök på främre röret på min dragstar. Ngon som vet om det finns några "undermedel" som kan ta bort den numera regnbågsfärgade kröken. Har hört att ett bad med kaustiksoda skulle kunna avhjälpa....någon som vet ?
 

Hasse-VTX

New member
Har (av slarv) fått en blå avgaskrök på främre röret på min dragstar. Ngon som vet om det finns några "undermedel" som kan ta bort den numera regnbågsfärgade kröken. Har hört att ett bad med kaustiksoda skulle kunna avhjälpa....någon som vet ?

kolla hos CruiserCustomizing i usa dom har haft medel som
tar bort sådan missfärning vet ej om det fins i sverge ha det bra
 

Axman

New member
Jag köpte ett medel som heter Blue Job för att putsa kromen med. Fungerade kanon även om jag inte hade mycket blått (ville egentligen bara ha något snällare än autosol). Finns instruktionsvideor på nätet där de tar bort just det blåa så får du en idé.

Jag blev helnöjd i vart fall, men trasan de skickar med kunde ha varit lite större mo man nu skall klaga lite.
 

DragstarLelle

New member
Har (av slarv) fått en blå avgaskrök på främre röret på min dragstar. Ngon som vet om det finns några "undermedel" som kan ta bort den numera regnbågsfärgade kröken. Har hört att ett bad med kaustiksoda skulle kunna avhjälpa....någon som vet ?

Jag köpte ett medel som heter Blue Job för att putsa kromen med. Fungerade kanon även om jag inte hade mycket blått (ville egentligen bara ha något snällare än autosol). Finns instruktionsvideor på nätet där de tar bort just det blåa så får du en idé.

Jag blev helnöjd i vart fall, men trasan de skickar med kunde ha varit lite större mo man nu skall klaga lite.

Har faktiskt testat detta pulver, men blev inte imponerad av resultatet på blårören. Kanske för att jag inte använde den lilla trasan :). Men kromen på andra ställen blev kanon.
 

Axman

New member
Ajdå, antagligen därför jag blev så nöjd eftersom jag var ute efter att få bort skit i allmänhet. Hoppas du får fler tips för även jag är intresserad. =)
 

phastas

New member
Har (av slarv) fått en blå avgaskrök på främre röret på min dragstar. Ngon som vet om det finns några "undermedel" som kan ta bort den numera regnbågsfärgade kröken. Har hört att ett bad med kaustiksoda skulle kunna avhjälpa....någon som vet ?

Avgaskrökar skall vara färgade, då detta tyder på att motorcykel har nyttjats på ett korrekt sätt, undantag kan accepteras om motorcykel är ny och under inkörning.
Då vi vet hur en färgad avgaskrök har uppkommit, så tillkommer en estetisk skönhet automagiskt då en engelsk formula som lyder "beauty through performance" är i effekt.

Vil man dölja färgade krökar kan i vissa fall lindade krökar vara godkända.
 
Top