BKK vs Sporthoj kurs

mrmartin

New member
Hejsan

Funderar på vilken kurs som jag ska anmäla mig till.

Kör en Triumph Speed Triple 07 och är efter närkontakt med naturen i desperat behov av en kurs. :rolleyes:
 

VFRippe

Member
Jag gick Sporthojskurs den 3 maj och det skulle fungera för dig med.
Du kan nog boka någon som passar dig bara.
 

chicken

New member
klokt!!!! har själv ingen erf av bkk,men vilken du än väljer kommer du lära dig mycket. sporthojskurs kan du åka me nästan vilken hoj du vill,så stirra dig inte blind på"fackindelning".. mkt nöje!!!!!!o hoppas du inte slog dig så mkt.
 

dofilus

New member
Hejsan

Funderar på vilken kurs som jag ska anmäla mig till.

Kör en Triumph Speed Triple 07 och är efter närkontakt med naturen i desperat behov av en kurs. :rolleyes:


Hoj hoj, du måste gå steg ett i sporthojskurs först och den heter BKK!! Broms o kurvkursen är en förutsättning för att få delta i sporthojskurserna. Valet av hoj är helt ointressant så länge du inte har en custom, hastigheten delas in i olika grupper och du får åka hur sakta eller fort som helst, det avgör du själv.
Jag har gått tre steg och väntar på det fjärde nu i juni och kan varmt rekommendera att gå kurs. Du har mycket roligt under hela dagen och det är roligare och lättare att köra hoj efteråt.:)
 

chicken

New member
jag kan ha fel,men jag har inte gått nån bkk,utan gick sporthojskurs me smc riks,steg ett-fyra...dom står inte under samma flik när man ska anmäla sig:confused: i vilket fall e det kul,o mkt nyttigt,vad du än väljer. kanske finns nån här som kan klargöra ev skillnader???
 

#46

New member
En Bkk och en Shk är i grund och botten samma sak!
Det som skiljer en Sporthojskurs från en Broms och kurvkurs är förutom namnet deltagarna!
På en sporthojskurs förväntas man ha en sporthoj dvs. sportdäck, ej centralstöd mm.
Sen finns det alltid undantag:)

Mvh Per Sporthojsinstruktör/Grundkursinstruktör
 

Niklasinorr

New member
Hoj hoj, du måste gå steg ett i sporthojskurs först och den heter BKK!! Broms o kurvkursen är en förutsättning för att få delta i sporthojskurserna. )


Nej, så är det inte. Som Per skriver här ovan så är en Bkk och Sporthojskurs samma sak.
Det har ingen betydelse om du går steg ett på en Bkk, steg två på en Sporthojskurs, steg tre och fyra på en Bkk eler SH-kurs...osv.
Det enda kravet vi har är att du måste börja med steg ett. När du gjort steg ett så kan du gå steg två eller gå om steg ett. När du gått steg två så kan du gå steg tre eller gå om steg ett eller två osv. Glasklart, visst?:)
 

A_C_E

Moderator
BKK vs. SportHojkurs

Hej
Per och Niklas har helt rätt !!!!
Både SMC -Blekinge och SMC - Väst har valt att kalla våra kurser
SportHojkurs...
-
in klipp från annan del av forumet:
Nytt för i år är också att vi valt att endast använda oss av ETT namn på våra kurser nämligen Sporthojkurs. Innehållet i kurserna gäller alla 2-hjuliga motorcyklar oavsett körstil. För er som redan genomfört utbildningar med oss (2006 eller/och 2007) VET att vi försöker vara flexibla och ge er deltagare den kunskap som ni eftersöker, inom vissa ramar. Den målsättningen har inte förändrats utan vi kommer i fortsättningen också att försöka anpassa oss efter era önskemål.

Blekinge har nästa kurs på Anderstorp den Fredag den 27 juni - platser kvar
Väst har sin på Falkenberg Lördag den 28 juni // FULL TECKNAD //

Anders
Sport Hoj Instruktör
kör både PlastRaket och Chromsläde
på våra kurser
 
Last edited:
Top