BKK Sviesta 7/8

-Chrille-

New member
Halloj på er i sommarvärmen!
Nu börjar det dra ihop sig till säsongens sista BKK kurs på Sviesta!
Här kommer lite info/påminnelse ang kursdagen.

Kursen startar med samling/besiktning/inskrivning 07.00 för att avslutas ca kl. 16.00.

Se till att du har körkort, försäkring och personlig skyddsutrustning och observera att motorcykelkörkort för den motorcykel du kör är självklart ett krav. Dessutom ska du ha kläder, stövlar och handskar avsedda för motorcykelkörning. Ryggskydd och heltäckande hjälm rekommenderas starkt men är inget krav.

Motorcykeln
skall vara registrerad, besiktigad, i trafik och försäkrad. Dock är det tillåtet att köra med "kraschkåpor" under förutsättning att registreringsskylt finns synligt monterad.
Har du halvslitna däck eller bromsar, rekommenderar vi att du byter före kursen.

Buller
Det är regler för buller på samtliga banor och kraven gränsen varierar mellan 92-98 db ( 95db på Sviesta). Har du högt ljud finns det db killer att köpa hos handlare som du kan använda, om du ligger på gränsen.

Du kommer köra ca 20 mil under dagen. Se därför till att du har bränsle både för dig och din motorcykel så det räcker hela dagen.
Gruppindelning sker i samband med inskrivningen!

Mat och fika
Det ingår mat och fika under dagen!

Övriga frågor beträffande din bokning eller ändringar av bokningen sköts av Kansliet, Patrik Eriksson på telefon: 0243-66977 eller via mail patrik.ericsson@svmc.se.

PS. Jag är på semester i skogarna nere i Blekinge och kan tidigast svara på mail till helgen. Går det inta att vänta så ring kansliet. (se ovan)

Välkomna!
MVH // Chrille
 

ninan

New member
Tack för två välarrangerade dagar som vanligt :)
Nina och Matte (med träningsvärk i låren)
 
Last edited:

Galne Dansken

Administrator
Personal
Tak för två välarrangerade dagar som vanligt :)
Nina och Matte (med träningsvärk i låren)

Tack själv - vist var kalass åkning och trevligt sällskap :)

Lång tid sedan jag har svettas så mycket - trodde aldrig jag bli frysen igen! (står just nu på en Shell mack i Skåne och skakar i kylan, efter lite rak touring. )

vi ses
 

almqvist

New member
hade riktigt riktigt skoj denna dag.. känner mig riktigt sliten idag dock (låren värker)... mer filmer från per gjers snabba grupp vore skoj
 

lenaklasen

New member
hade riktigt riktigt skoj denna dag.. känner mig riktigt sliten idag dock (låren värker)... mer filmer från per gjers snabba grupp vore skoj

Det finns nog inga fler, 6 från i torsdags (Medel steg 4) och 7 från igår (Snabb steg 4), tror inte han filmade mer.

...arghhh, träningsvärk överallt...

Lena
 

almqvist

New member
Det finns nog inga fler, 6 från i torsdags (Medel steg 4) och 7 från igår (Snabb steg 4), tror inte han filmade mer.

...arghhh, träningsvärk överallt...

Lena

haha såg inte att man kunde trycka på mappen där.. tackar.. jo känns i kroppen idag.. men skönt att tekniken börjar sitta nu
 

Buddah

New member
Tack för en superdag!!!

Första banåkningen i min 10åriga mc-karriär, fattar inte varför jag inte gjort något sånt förut. Superkul dag som gav otroligt mycket mer än vad jag väntade mig. Tack för en riktigt bra genomförd dag och tack alla som körde steg1 medel, det va skitskoj att åka med er.

Hoppas på att hinna köra steg 2 innan säsongen är slut.
 

Hoke

New member
Ooooh vad coolt, jag är med på film!
Är jag filmkändis nu?:p

Kanonkul och nyttigt med film, tack!:)
 

-Chrille-

New member
Tack till alla som var med och gjorde dagen till en kanondag på alla sätt o vis.
På återseende hoppas jag!!

PS. Glöm inte utvärderingarna.

MVH // Eder Träningsledare ;)
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Tack för en kanondag alla instruktörer och Chrille. Ett särskilt omnämnande förtjänar Martin, vår eminente instruktör. Otroligt bra. Kunde ge ris och ros på ett mycket skickligt sätt.
 

FZ1

New member
Jaha, äntligen börjar vätskebalansen att återgå till det normala...
Tack alla medinstruktörer, deltagare och inte minst flagvakter och markpersonal som fick allt att fungera.

Vill samtidigt påminna de som ännu inte skickat PM angående tankfilm från steg3-medelsnabb!
 

#46

New member
Ja namnet är missvisande:p, för SHK var 20090806 och BKK 20090807:eek::eek:. Osmart av mig att döpa mappen till SHK med fel datum, därför la vi alla filmer i samma mapp:D.



Toppen tjejer:)

Som sagt 6-7 filmer a 20 min, det är vad man hinner med en vanlig kursdag i en grupp!:cool:

Kul att ni har träningsvärk;) Hoppas att det är på rätt ställen också, typ lite i triceps och framför allt i benen:p:D

På återseende Per
 
Top