Bkk & SHk på Mittsverigebanan!

#46

New member
Bkk & SHk på Mittsverigebanan!
Nu finns kurserna på Mittsverigebanan uppe för anmälan på School sidan!

Vi kommer att köra Broms och kurvkurs på lördagen öppen föra alla hojmodeller!
Upplägget blir lika som tidigare år, och ni som varit där tidigare vet att vi haft det skitskoj

Inskrivning och besiktning av hojar och förare med mc-utrustning mellan 07.00 och 08.00!
Därefter förarmöte 08.10-08.30
Sen drar kurserna igång med smågrupper inom dom 3 hastighetsgrupper som vi delat in oss i kl. 08.40
Vi kör 6 körpass på banan a 20 min. med teori före varje pass samt feedback efter varje pass!

På söndagen blir det Sporthojskurs som har ungefär samma upplägg som Bkk med endast sporthojar deltar!

Det blir långa fysiskt krävande dagar, så kom utvilad till kurserna!

Det ingår i anmälningsavgiften fika både för och eftermiddag samt lunch

Kom ihåg att det är 95db som gäller på Mittsverigebanan och vi besiktigar era hojar på morgonen

Vi ses på banan arrangör Per
 

-Chrille-

New member
Jaa.. o för er som missat att åka Mittsverige tidigare kan jag bara säga.....
Missa inte detta tillfälle! ;) Rekommenderas varmt!


// C
 

Niklasinorr

New member
Vi fått ett nytt lågt pris på Sidsjö Hotell och Konferens 5 minuter från Sundsvall City.
200 kr per natt och person i dubbelrum, + frukost för en 50-lapp. För dom som
kommer långt ifrån och ska köra Mittsverige kan det ju vara attraktivt.
Dom har ca 75 rum där och hojarna står ganska tryggt intill rummet du bor!
 

Leif H..oj

New member
Vi fått ett nytt lågt pris på Sidsjö Hotell och Konferens 5 minuter från Sundsvall City. 200 kr per natt och person i dubbelrum, + frukost för en 50-lapp. För dom som kommer långt ifrån och ska köra Mittsverige kan det ju vara attraktivt.........!

Kom ihåg att uppge SMC Västernorrland för detta pris, när ni ringer.
Alla SMC:are som besöker Sundsvall får förresten detta pris i år.

Leif H..oj
Ordförande
SMC Västernorrland
 

#46

New member
Pga av för få anmälningar för tredje året i rad så blir detta sista kursen vi kör på Mittsverigebanan:(

Så har du tänkt gå en Bkk/Sporthojskurs här uppe i Norrland så passa på nu för det blir nog inga fler:mad:


Arrangör Per
 

-Chrille-

New member
Pga av för få anmälningar för tredje året i rad så blir detta sista kursen vi kör på Mittsverigebanan:(

Så har du tänkt gå en Bkk/Sporthojskurs här uppe i Norrland så passa på nu för det blir nog inga fler:mad:


Arrangör Per

:eek:....den som e så bra....:(

Kan väl bara tillägga att även om det är en bit att åka, så är det helt klart värt resan.
Det är en rolig och lite annorlunda bana än de "vanliga" (Åsen mfl.)

Passa på nu och boka gott folk, om det nu också blir sista gången....:(

MVh // Chrille
 

Leif H..oj

New member
Vi fått ett nytt lågt pris på Sidsjö Hotell och Konferens 5 minuter från Sundsvall City. 200 kr per natt och person i dubbelrum, ......!

Korrigering: Priset 200 kr/natt/pers/dubbelrum är faktiskt inklusive frukost. Bättre så! Det är ca 40 km till Mittsverigebanan på 90/110-väg.

Dom vill se SMC medlemskort betalt för 2008.

Sidsjö Hotell & Konferens
Arthur Engbergsväg 11, Sundsvall

060-15 26 16
www.sidsjohotell.se


Lycka till!

Leif, SMC Västernorrland
 

Monsterdiggaren

New member
Pga av för få anmälningar för tredje året i rad så blir detta sista kursen vi kör på Mittsverigebanan:(

Så har du tänkt gå en Bkk/Sporthojskurs här uppe i Norrland så passa på nu för det blir nog inga fler:mad:


Arrangör Per

Skittrist om det inte blir fler tillfällen.:( Vi försöker göra vad vi kan för att hålla antalet anmälda uppe. Jag och min sambo kör båda dagarna på mittsverige och hänger även med till Kemora. Vi var med i fjol också och visst, jag fattar att det inte går att fortsätta med som då 1-2 deltagare per instruktör. Vi har försökt att dra med fler, i år som i fjol får vi sällskap av ett par kompisar, hade två till på gång men de backade när det kom til kritan. De flesta jag frågar vill eller vågar inte ens prova. Kanske vågar dom inte för dom tror att det ska vara hetsigt och svårt eller något.

Som sagt det är synd att tappa denna möjlighet, nu blir det långt att åka om inte Kemora består. Visst åker vi på mittsverige ändå ibland men...

Jonas
 

HighfidelitY

New member
Pga av för få anmälningar för tredje året i rad så blir detta sista kursen vi kör på Mittsverigebanan:(

Så har du tänkt gå en Bkk/Sporthojskurs här uppe i Norrland så passa på nu för det blir nog inga fler:mad:


Arrangör Per

NEEEEEJ! Vafan! Så jävla trist...
 

Kakan

New member
Pga av för få anmälningar för tredje året i rad så blir detta sista kursen vi kör på Mittsverigebanan:(

Så har du tänkt gå en Bkk/Sporthojskurs här uppe i Norrland så passa på nu för det blir nog inga fler:mad:


Arrangör Per

:(jag missa då helt att de var en kurs där uppe, hade jag vetat så hade jag sett till å få med lite 08or upp :)
 

#46

New member
Ja vi åker 5 st i morgon . . . . . . . :D

Se upp Per för nu kommer Micke & Tomas med the pack

Kul med lite folk som är på G!:)

Har Mr Landin:cool: pluggat igen bullerburken nu då:eek:




Pga att detta förmodligen är sista gången vi kör här uppe så kommer vi att tillåta drop-in platser, dvs. man kan anmäla sig på plats och betala direkt eller bli fakturerad!:)
 
Last edited:

lundqvistm

New member
Det var iallafall en väldigt bra kurs och jag hade roligt!
Jag hoppas att det blir någon till kurs här uppe trots allt...
 

Monsterdiggaren

New member
Tack

Tack till alla som var där och särskilt då Per och Niklas som chefade. Jag hoppas verkligen att det blir fler tillfällen. Den här kurshelgen visade väl att det finns potential för att fylla kursplatserna.
 

Taxegen2002

New member
Tack för en mycket bra kurs

Det är inte ofta man kan uppleva så mycket roligt på en och samma gång.
Motorer, fart, trevligt sällskap, utmaningar och lite motion på köpet.
Tack alla fni som var där för en mycket trevlig och lärorik dag. Med ett smile på läpparna kändes vägen hem inte så lång.
Kan någon tipsa om en bana med vänsterkurvor ? Mitt bakdäck behöver det.
 

osterbirge

New member
Kanonkurs

Tack för en mycket bra dag, lärorikt och kul som !!!
Ser framemot nästa års kurs, hoppas vi alla kan hjälpa till att få folk att fatta hur kul detta är.
 

S1000RR

New member
Tack som bara den för en helt underbar helg.
Tror att det var min bästa kurshelg än så länge.
Jag kan inte riktigt komma på nå´t som kan göras bättre (om man bortser från det låga deltagarantalet).
Vädret var rusktigt bra.

Ett jättetack till er deltagare som gjorde denna helg så jäkla bra.

Hälsningar Lasse
 

Jobio

New member
Ja det var helt vansinnigt kul! Jag har aldrig haft så roligt på hoj i hela mitt liv.

Skulle vara kul om någon lade upp foton/film från kursen.

Och tack till alla supertrevliga instruktörer.

/Johan
 

Gunsan

New member
Mmmm vilken kurs, vill inte vara hemma.

Per o Niklas har gjort ett kanon-jobb att fixa.
Sedan har vi alla som var där gjort att planeringen föll ut i en fantastisk perfekt kurs.

Kram Maria
 

Lynd

New member
Vansinnigt roligt var det!

Bara hoppas man har möjlighet att åka på någon mer banåkning i sommar.
 
Top