BKK på Gelleråsen 27/6?

Jocce

New member
Nån mer här som är anmäld till BKK på Gelleråsen 27/6?

Jag och en polare är iaf anmälda och skall bli grymt kul och intressant :)

Nån som vart på tidigare sådana och kan ge lite typ input på hur det var, hur man skall förbereda sig osv?


/Jocce
 

ezzo

New member
Nån mer här som är anmäld till BKK på Gelleråsen 27/6?

Jag och en polare är iaf anmälda och skall bli grymt kul och intressant :)

Nån som vart på tidigare sådana och kan ge lite typ input på hur det var, hur man skall förbereda sig osv?


/Jocce

Det viktigaste att ta med sig.
1. Ett glatt humör. Även om det regnar.
2. Ett bra väder.
3. Gåvor till instruktörer.
4. Mutor till Träningsledare.
5. Gå igenom din hoj före kursen. Så att du ser att däck, bromsar mm är i gott skick.
6. Mer mutor till Träningsledaren.
7. Bra klädsel
8, Mutor till Träningsledaren.
9. körkort.
10 Mutor
11. Glöm inte att ta med hojen.,

Det var nog de viktigaste förebredelserna.
ca 1-2 veckor före kurs kommer du få ett mail från mig med vad du ska tänka på inför kursen. Var du ska vara,,, och när.

//MVH Ezzo...
ps- om du missat det så är det jag som är träningsledare...

:)
 

Petra

Super Moderator
Jocce, du kommer att få superkul. Jag lovar! Du kommer att lära dej massor och det leder både till att du blir säkrare förare och att det bli ännu roligare att köra hoj.

Ett tips är att läsa Full kontroll som fanns med i senaste MC-Folket. Det kan nog vara en väldigt bra förberedelse.

Ett tips till. Mata (eller muta) inte träningsledaren! Men ge gärna en spark där bak om han är jobbig :D
 

Lantis

New member
Tjenare!

Jag skall dit då. Perfekt att åka till Rörken och/eller Tuvängen några ggr innan.

Förra året gjorde jag steg 1. Då fick man välja att köra i långsam, medel eller snabb grupp.

Vi körde totalt 7 pass á 20 minuter under dagen, att jämföra med 4 pass á 15 minuter på liten bana (t.ex. Rörken). Det är dock betydligt jobbigare att köra 15 minuter på go-cart bana än 20 minuter på stor bana.

Jag skall ev. till Rörken på måndag då kanske vi ses där :)
 

Jocce

New member
Tjenare!

Jag skall dit då. Perfekt att åka till Rörken och/eller Tuvängen några ggr innan.

Förra året gjorde jag steg 1. Då fick man välja att köra i långsam, medel eller snabb grupp.

Vi körde totalt 7 pass á 20 minuter under dagen, att jämföra med 4 pass á 15 minuter på liten bana (t.ex. Rörken). Det är dock betydligt jobbigare att köra 15 minuter på go-cart bana än 20 minuter på stor bana.

Jag skall ev. till Rörken på måndag då kanske vi ses där :)


Vart ligger Rörken och vilka tider?


/Jocce
 
Top