Bkk Molanda 2011!

#46

New member
Hej alla glada:)

Nu är det bara 1 månad kvar tills det drar igång på Molandabanan i Järpen strax nedanför Åre.
Det finns gott om plats för dig som komma o delta på en riktigt trevlig Broms o kurvkurs. Få deltagare borgar för mycket tid med din instruktör och körning på banan.
Vi kommer även denna gång att köra banan åt bägge håll!! Så det betyder att du får köra 2 banor i 1:D:cool:

I 3-dagarspaketet ingår förutom boendet på Åre Continental inn med gratis spa-avdelning också frukost samt middag!

Välkommna eder TL Per
 

Maru

New member
Någon i Stockholmstrakten som ska dit? Jag är sugen :)...men det suger att åka själv. :(
 

Dalom

New member
Hej alla glada:)

Nu är det bara 1 månad kvar tills det drar igång på Molandabanan i Järpen strax nedanför Åre.
Det finns gott om plats för dig som komma o delta på en riktigt trevlig Broms o kurvkurs. Få deltagare borgar för mycket tid med din instruktör och körning på banan.
Vi kommer även denna gång att köra banan åt bägge håll!! Så det betyder att du får köra 2 banor i 1:D:cool:

I 3-dagarspaketet ingår förutom boendet på Åre Continental inn med gratis spa-avdelning också frukost samt middag!

Välkommna eder TL Per

Tänkte anmäla mig nu, eller är det för sent?
Missar jag något informationsutskick vid en så här sen anmälan?
 

roffe_s

Active member
Nej, är anmälan på hemsidan öppen är det bara att skriva upp sig! Informationen fixar Hr TL till Din mail.

PM:a #46 för att få snabbast möjliga respons - och lycka till:)
 

påK-en

New member
Genomförd MOLANDA-kurs

Återigen har SMC med Per och gänget stått för en utmärkt kurs! :D:D
Tre dar och över 2100 kurvor sitter i kroppen, man känner sig helt enkelt mör.
Lite regn på lördag förmiddag spelade inte nån större roll - i övrigt var vädret bra.
Banan tar rätt mycket däck känns det som, kanske inte så konstigt eftersom rakan är kort så det blir mycket kurvkörning. Körriktningen ändras på eftermiddagen, tur för då sliter man ju däcken på båda sidor plus att det blir mer variation.
Maskinmässigt fanns nästan allt, custom, äventyrshoj, touringlok, sporthoj, motard och lite annat som jag har svårt att kategorisera.
Det viktigaste var väl att alla verkade njuta av dagarna, oberoende av vad de åkte på, en av de mest entusiastiska var kanske en dam på en custom, hon kände sig hänförd av upplevelsen att få öva på en bana. Hennes entusiasm var så stor, att hon vid en middag, höll ett mycket bra och uppskattat tal. Hon uttryckte sin tacksamhet över att haft möjlighet av att delta och kunna få utvecklas så mycket, jag tror att vi alla höll med och var tacksamma över att någon satte ord på våra egna tankar.
Summa summarum - Väl investerad tid och pengar, och inte minst - man kan komma med vilken hoj som helst! :)

PS
Fräscha däck är viktigt, det fick några erfara, någon fick sluta åka och några fick gå ner i långsam grupp.
 
Last edited:

HighfidelitY

New member
Vilken helg! Supernice tycker jag! Fantastiska deltagare som utvecklades otroligt mycket, god mat, skön bubbelpool. Jag säger som jag sa ifjol:

Det här gör vi om! Tala om för era kompisar om ni tyckte om det så vi kan bli några fler nästa år, då finns chansen att vi kan fortsätta med den här kanonkursen.

Nu ska jag köpa däck! ;)
 

JohanLi

New member
När jag i morse krängde på mig ryggsäcken med datorn för att ta trampcykeln till jobbet fick jag en stark känsla av att vara på väg med fel fordon till helt fel ställe: Egentligen borde jag liksom de senaste tre dagarna istället krängt på mig mc-stället och varit på väg till Molanda-banan för ännu en dags intensiv, nyttig, utmanande (i positiv mening) och inte minst fantastiskt rolig mc-träning.

Tusen tack till arrangörerna för en enormt väl genomförd kurs. Jag inser att det är det idéella arbetet från arrangörerna som gjorde kursen (inklusive helpension) så prisvärd. Om ett företag hade ordnat den hade den säkert varit tre gånger så dyr. Jag kan varmt rekommendera kursen om den återkommer nästa år, och upplägget verkar fungera lika bra för nybörjare som för rutinerade åkare.

PS
På tal om däck så mätte jag efter hemkomsten att slitaget på däckkanterna var 4 gånger så stort som slitaget i mitten :)
DS
 

Hinkas

New member
Jag kan bara hålla med allihopa: Det känner på i kroppen att köra kurs 3 dagar. Som tur är så är min motard väldigt lätt så den där riktiga tröttheten kom aldrig. Det gjorde den tydligen för alla i snabb kurs som hoppade sista passet och åkte hem i stället. Det tycker jag var ett mycket klokt val, det är ju när man är trött och sliten det kan gå åt pipan.
Vi ses igen nästa år på hotellet i Åre men innan dess hoppas jag på att få se många av era glada ansikten på mittsverigebanan i augusti. Kanske det blir en god grillbit till middag och har vi en himla tur så kan vi få se Gje... Näcken nere i badet
 

MaCa

New member
När jag i morse krängde på mig ryggsäcken med datorn för att ta trampcykeln till jobbet fick jag en stark känsla av att vara på väg med fel fordon till helt fel ställe: Egentligen borde jag liksom de senaste tre dagarna istället krängt på mig mc-stället och varit på väg till Molanda-banan för ännu en dags intensiv, nyttig, utmanande (i positiv mening) och inte minst fantastiskt rolig mc-träning.

Tusen tack till arrangörerna för en enormt väl genomförd kurs. Jag inser att det är det idéella arbetet från arrangörerna som gjorde kursen (inklusive helpension) så prisvärd. Om ett företag hade ordnat den hade den säkert varit tre gånger så dyr. Jag kan varmt rekommendera kursen om den återkommer nästa år, och upplägget verkar fungera lika bra för nybörjare som för rutinerade åkare.

PS
På tal om däck så mätte jag efter hemkomsten att slitaget på däckkanterna var 4 gånger så stort som slitaget i mitten :)
DS

När deltagarna är engagerade och intresserade är det väldigt tacksamt och skoj att vara instruktör! I medelgruppen (och säkert i övriga med) var det idel frågvisa deltagare, och det gör sannerligen dagen mycket roligare! Tack för att du och alla andra deltagare kom och hade trevligt med mig och Jocke (samt Hinkas, Ricken, Håkan och Tony) under dessa dagar!

Vi ses säkert på en bana snart igen ;)

/Mattias
 

mlindskog

New member
Sådärja! Nu var kursen utvärderad. Passade också på att utvärdera förra årets kurs för Ducatiklubben, som jag också var med på. Alltid lika trevligt att inse att det går att lära sig mycket, mycket mer.

Kroppen är trött men glad. Sov över hos Jocke i Östersund och fortsatte på måndagen till Norrköping, vilket kanske inte gav musklerna någon riktig vila :).

En insikt efter att ha provkört Kristins SV 650 är att Panthan bör skruvas ihop till nästa år så att jag har en hoj med lite lägre styre att leka med.

@Sinikka: Däckpengar snart på ett konto nära dig.

hils
Mikko på ST2:an
 

HighfidelitY

New member
Har precis pratat med Patrik. Banan är bokad samma helg nästa år! :D
Så, sök semester redan nu och se till att berätta för alla hur bra vi har det! :)

// J.
 

påK-en

New member
Har precis pratat med Patrik. Banan är bokad samma helg nästa år! :D
Så, sök semester redan nu och se till att berätta för alla hur bra vi har det! :)

// J.

Ligger redan med i planeringen, en av de skojigaste banorna (tycker jag i alla fall) och mat, logi och allt runtomkring var utmärkt. :D :D
Däremot har inte kroppen känts så slak ens efter en fyradagars förut. :confused:
Endera börjar man bli för gammal eller också är det åkningen som blir väldigt intensiv på den korta banan, men kul (och nyttigt) var det! :D
Kommer att fortsätta försöka få folk att åka på SMC-kurs.
 

Ricken

Member
Ligger redan med i planeringen, en av de skojigaste banorna (tycker jag i alla fall) och mat, logi och allt runtomkring var utmärkt. :D :D
Däremot har inte kroppen känts så slak ens efter en fyradagars förut. :confused:
Endera börjar man bli för gammal eller också är det åkningen som blir väldigt intensiv på den korta banan, men kul (och nyttigt) var det! :D
Kommer att fortsätta försöka få folk att åka på SMC-kurs.
Det blir väldigt mycket rörelse i kroppen på den knixiga banan.
Jag har varit väldigt mjuk i benen jag med i dagarna här. Men nu börjar man kvickna till.

Jag tycker det är väldigt kul o se att det är så stor spridning på hojar, allt från grusbus till asfaltsglidare. Enormt kul är det.

Vi tackar för oss och så ses vi nästa år!!
 

#46

New member
Jag kan bara hålla med allihopa: Det känner på i kroppen att köra kurs 3 dagar. Som tur är så är min motard väldigt lätt så den där riktiga tröttheten kom aldrig. Det gjorde den tydligen för alla i snabb kurs som hoppade sista passet och åkte hem i stället. Det tycker jag var ett mycket klokt val, det är ju när man är trött och sliten det kan gå åt pipan.
Vi ses igen nästa år på hotellet i Åre men innan dess hoppas jag på att få se många av era glada ansikten på mittsverigebanan i augusti. Kanske det blir en god grillbit till middag och har vi en himla tur så kan vi få se Gje... Näcken nere i badet


Jasså det hoppas du på Hinkas??? Vi får väla se;)

Tacka alla deltagare o funktionärer för 3 fantastiska dagar på Molanda o Åre hotellet!!

Hoppas att vi ses nästa år om inte före på Mittsverigebanan den 13,14/8 -11

eder TL Per
 

MaCa

New member
Top