BKK Hälla Ring, Västerås 2009

aRWe

Member
Då var det dax igen, BKK på Hälla gocartbana.
Vi kör iår vid 3 tillfällen på våren 3/5, 17/5, 31/5
och 3 tillfällen på hösten 23/8, 6/9, 20/9
Nytt för iår är man kan förboka sig och det kostar 50:- extra som man betalar på plats. man anmäler sig på robbew@bredband.net
Man får också övningsköra med handledare.
Och vi har möjlighet att köra åt båda hållen på banan.
Så kolla mer här.
http://www.svmc.se/templates/Event.aspx?id=5410
Så haka på och ha lite skoj och bli en bättre och säkrare hojåkare.

SuperRetard

New member
Hur är Hälla jämfört med Rörken i Uppsala?

Har kört en del där för massa år sen och det är superbra.

Dels är jag sugen på att få in nån extra "budget-minibandag" mellan åkningarna. Dels övningskör jag med "hon jag delar möbler med ;)" och efter en avrostningskurs i helgen där hon gjorde enorma framsteg tror jag att hon om ett antal mil, mer träning hemma och några körlektioner skulle få ur massor av lite kurvträning också.

Så, HUR knixig är banan? Det är ju lite speciellt att åka minibana då det är som att svänga runt lyktstolpar ibland.

Då var det dax igen, BKK på Hälla gocartbana.
Vi kör iår vid 3 tillfällen på våren 3/5, 17/5, 31/5
och 3 tillfällen på hösten 23/8, 6/9, 20/9
Nytt för iår är man kan förboka sig och det kostar 50:- extra som man betalar på plats. man anmäler sig på robbew@bredband.net
Man får också övningsköra med handledare.
Och vi har möjlighet att köra åt båda hållen på banan.
Så kolla mer här.
http://www.svmc.se/templates/Event.aspx?id=5410
Så haka på och ha lite skoj och bli en bättre och säkrare hojåkare.

aRWe

Member
Det var en kanondag på Hälla igår. Många som förbättrade sin hojkörning:)
Och inte en enda kullkörning, alla höll sig på gummit:rolleyes:
Tack till alla inblandade instruktörer, deltagare, flaggvakter och alla övriga inblandade, kiosken inräknad:tummenupp

Bilder här http://www.pixbox.se/alb_show_id1063358_page0.html
Tack BengtA

Är det något nån funderar över eller vill att vi ska ändra på, så kom med förslag.

Är det någon som hittade en mobiltelefon som kom bort, så hör av er till mig.

aRWe

Member
Hur är Hälla jämfört med Rörken i Uppsala?

Har kört en del där för massa år sen och det är superbra.

Dels är jag sugen på att få in nån extra "budget-minibandag" mellan åkningarna. Dels övningskör jag med "hon jag delar möbler med ;)" och efter en avrostningskurs i helgen där hon gjorde enorma framsteg tror jag att hon om ett antal mil, mer träning hemma och några körlektioner skulle få ur massor av lite kurvträning också.

Så, HUR knixig är banan? Det är ju lite speciellt att åka minibana då det är som att svänga runt lyktstolpar ibland.

Dom flesta beskriver banan som en storbana i miniformat. Det finns kvixiga kurvor, svepande kurvor, chikaner allt som en bana ska ha.

Ni är så välkommna.

BanditCalle

New member
Det var en kanondag på Hälla igår. Många som förbättrade sin hojkörning:)
Och inte en enda kullkörning, alla höll sig på gummit:rolleyes:
Tack till alla inblandade instruktörer, deltagare, flaggvakter och alla övriga inblandade, kiosken inräknad:tummenupp

Bilder här http://www.pixbox.se/alb_show_id1063358_page0.html
Tack BengtA

Är det något nån funderar över eller vill att vi ska ändra på, så kom med förslag.

Är det någon som hittade en mobiltelefon som kom bort, så hör av er till mig.

Ja tack för kanon bilder. Jag måste säga att Hälla är en favorit bana:D med så trevliga och duktiga deltagare.

SuperRetard

New member
Aj fan, du var där alltså, glömde helt av att komma fram och heja, sorry.
Led lite med er som körde, det var varmt att bara stå och titta på med en kall cola i näven. :D

/J

Japp. Bombade upp från Norpan över dagen.

Efter några varv första passet höll jag på att tappa framhjulet ut i första vänstern (hade nog lite för lite gas, eller så släppte jag av lite :dumihuvet). Tänkte ungefär: "Fuuuuullll gaaaaaaaaaas".. Det räddade upp det, men framhjulet högg asfalt en sekund längre än vad som är behagligt om man säger så.

Blev lite spak efter det så jag började köra väldigt konstigt. Sen kom huvudvärken mer och mer så jag hoppade tom över sista passet.

Surt sa räven, men det kán inte kännas rätt jämnt!

Körde CBR600 då, en svart ratbike-räser :D!

aRWe

Member
Japp då kör vi igång igen ute på Hälla Ring efter sommaruppehållet och närmast är ju nu på söndag den 23:e. Inskrivning från 08.30 och körningarna börjar 10.00. Kom o gasa.:tummenupp

aRWe

Member
Måste tyvärr meddela att körningen den 6/9 är inställd p.g.a annan aktivitet på banan.

Angus

New member
Tack för hjälpen!

Det var trevligt att vi fick så positiv respons på första paråkningen!
Det gick ju hyfsat.
Återkommer så snart det går.

maz-ze

New member
Det var trevligt att vi fick så positiv respons på första paråkningen!
Det gick ju hyfsat.
Återkommer så snart det går.

Tack själv. Håller med det gick riktigt bra. Trevligt med deltagare som vill utveckla sin förmågan att köra hoj. Vi kanske syns

aRWe

Member
Ni missar väl inte årets sista körning på Hälla nu på söndag 20/9, skapligt väder har dom lovat också.:)

SGM

Moderator
Ni missar väl inte årets sista körning på Hälla nu på söndag 20/9, skapligt väder har dom lovat också.:)

Härlig dag det blev då! :)

Bilder (och länkar till) från dagen finns länkat här, och en del är inlagt mellan allt internt svammel. :D

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=203575&page=8

Det är en jäkla tur vi har våra drivna eldsjälar från SMC som ser till att vi får ha kul...det har sagts förut och tål att sägas igen!

Nu skall det laddas för att bli grundinstruktör på riktigt, passa er! :D (lås in era döttrar, etc)

/J

Last edited:

sporTlovER

New member
Härlig dag det blev då! :)

Bilder (och länkar till) från dagen finns länkat här, och en del är inlagt mellan allt internt svammel. :D

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=203575&page=8

Det är en jäkla tur vi har våra drivna eldsjälar från SMC som ser till att vi får ha kul...det har sagts förut och tål att sägas igen!

Nu skall det laddas för att bli grundinstruktör på riktigt, passa er! :D (lås in era döttrar, etc)

/J

Döttrarna inlåsta:p Jepp fin dag, premiär för hjälpinstruktör för mig med idag, mycket givande att kunna hjälpa o bidra med det lilla man kan själv, som grundinstruktör skall det spinnas vidare på för min del med:) Eldsjäl i detta bjuder jag på då jag brinner för det och njuter varje minut på banan.