BKK Hälla Ring, Västerås 2008

aRWe

Member
För 2008 har vi fått 4 dagar på Hälla gocartbana av gocartklubben dessa är:

18/5 10-14 en customgrupp och tre vanliga grupper
1/6 10-14 en tjejgrupp och tre vanliga grupper
10/8 10-14 fyra grupper
7/9 10-14 fyra grupper


Konceptet är som förra året och densamma som på Rörken, Tuvängen, Rörberg och Amsberg.

Teori och inskrivning från klockan 9
Pris 150 kr SMC-medlem, 200kr icke medlem

Detta är en utbildning där ni förhoppningsvis har jätteroligt, lär känna er motorcykel och blir säkrare i trafiken!

ALLA motorcyklister och motorcyklar är välkomna! Varför inte åka runt och träna kurvteknik med spättan bakpå om det är så ni åker i trafiken?

Om ni inte vill köra kan ni alltid ta en sväng förbi och se vad vi håller på med, ta en fika och snacka med andra knuttar!

Kravet är godkänd skyddsutrustning för motorcykelåkning. Ryggskydd är att rekommendera men inget krav.

Motorcykeln kommer att besiktas/genomgå säkerhetskontroll innan ni släpps ut på banan.
- Den får inte ha något läckage av olja eller andra vätskor
- Kedja (drivpaket) i gott skick
- Bromsarna skall vara i bra skick
- Gatgodkända däck
- Påställd och minst trafikförsäkring

- Föraren ska inneha giltigt körkort för motorcykel

Vägbeskrivning:
http://www.vasteras-karting.se/index.php/haella-ring/hitta-hit
Hur banan ser ut:
http://www.vasteras-karting.se/index.php/haella-ring/om-haella-ring
__________________
 
Last edited:

VFRippe

Member
Kul att det blir körningar även i år, var nere på den körningen ni hade i höstas. Banan var en bra omväxling till Rörken och Tuvängen så en av gångerna måste man ju komma. :)
 

aRWe

Member
Jag vill passa på att tacka alla inblandade, instruktörerna, resurspersonen/rna och alla deltagare för en mycket väl genomförd dag, en liten vurpa (och han tappade bara luften) var allt i incidentväg som hände. :tummenupp

Jag har en upphittad nyckelknippa som kan återfås mot beskrivning.

Nu gör vi sommaruppehåll och återkommer den 10/8.

Robban
Träningsledaren
 

aRWe

Member
Jag vill tacka alla instruktörer, resursare och deltagare ni skötte er skitfint och då har inte jag så mycket att göra :)
Och fick vi TVÅ regndroppar på oss :)

//TL aRWe
 

GAMMA

New member
Jag var inställd på kyla, regn och åska.......
Vi fick strålande väder, varmt och skönt samt en torr bana.:)

Det blev en bra tillställning och det får vi tacka både deltagare och instruktörer för.
 

aRWe

Member
Vill än en gång tacka alla inblandade för en lyckad dag, två pass med blöt bana, ett pass med upptorkat spår och sista passet blev torrpass, ingenting uppefrån. Kanon :)

Nu ska vi utvärdera och kolla om en fortsättning.


PS. Ja ja det blev bara några repor.:rolleyes:
 
Top