Bild från verkligheten

Nu åker vi...

New member
Jag hittade detta hemma bygget igår på Mc-Husets parkering i Malmö. Det är sant ! Någon kör omkring så här med sin hoj, helt otroligt vad man kan göra med 5-liters plastdunkar och lite liggunderlag! :D
IMAG0092.jpg


.955i.
http://mcskane.blogspot.com/
 
Last edited:

Bob Sweden

New member
Höjningen av rutan är inte heller så dum!
Samma sak med "kontrollpanelen med eluttag" i kåpan.

Funktion före flärd! Gillar!!
Mindre krom åt folket!!

/B
 

Bighoj

New member
Jo,kollar man sen in digitalklockan känns det som att den inte hör hemma på cykeln.Han måste vara jävligt frusen om sina händer för jag ser att han förutom inkappslingen av handtagen ÄVEN har monterat handtagsvärmare.Jag skulle gärna vilja se hur han har det hemma,om han har lika finurliga lösningar där.Jag älskar bara när folk går sin egen väg för det sätter verkligen en färgklick på vardagen.
 

druid

New member
Hmm både klockan och hantagsvärmen är ju Biltema. Dom säljer ju
även 'muddar' att sätta på styret så man slipper tillverka dom själv.
Undrar om ägaren missade det.
 

Ove 60+

Active member
Hmm både klockan och hantagsvärmen är ju Biltema. Dom säljer ju
även 'muddar' att sätta på styret så man slipper tillverka dom själv.
Undrar om ägaren missade det.

:) Tror inte att han /hon missat något. Det är öppna vindavvisare som släpper luften en bit upp på armen och som
tar hand om det som inte kåpan fångar. Dessutom är det roligare att göra själv. :)
 

Hampe

Skriver massor!
Hmm både klockan och hantagsvärmen är ju Biltema. Dom säljer ju
även 'muddar' att sätta på styret så man slipper tillverka dom själv.
Undrar om ägaren missade det.

Biltemas muddar har ett par brister, om man säger...

Dom är så trånga att det är svårt att manövrera blinkers och brytare, dom passar inte ihop med vindavvisare - och i och med det så trycks dom bak av fartvinden över 100 - 120 km/h och sätter an handbromsen om man har lite otur...

Att dom sedan inte tål kyla är ju bara pricken över i:et... :rolleyes:


Tror nog att den här killen har bättre koll än dom flesta av oss - och kanske, kanske att han sitter och myser över spekulationerna här inne på det varma trygga forumet...?




Hampe
 

Bob Sweden

New member
Tror nog att den här killen har bättre koll än dom flesta av oss - och kanske, kanske att han sitter och myser över spekulationerna här inne på det varma trygga forumet...?
Hampe

Du menar att han är ute i verkligheten, den där kalla, snöiga, hala, regniga, sandiga och saltiga som man inte vågar sig ut i då man ju kan bli kall / få salt på kromet / halka på gruset som väghållaren inte sopat bort ännu osv. osv... :D :p :rolleyes:

Det är påfallande lätt att hitta skåningar som med inlevelse kan tala om för norrlänningarna hur dom ska klara sig i kylan. :D
Särskilt på nätet... I stugvärmen.

/B
 

Bob Sweden

New member
Han måste vara jävligt frusen om sina händer för jag ser att han förutom inkappslingen av handtagen ÄVEN har monterat handtagsvärmare.

Jag testar nu handskar med värme och måste säga att jag inte vill köra utan handtagsvärme trots det. Men jag börjar ju bli gammal och bekväm, frös tillräckligt i vintras...

Handskarna är dessa från Exo2.co.uk och dom kan jag rekommendera.
TranAmEXO2Glovem.jpg

Värmereglage behövs egentligen inte, materialet är delvis självreglerande så en strömbrytare räcker långt.

Handskarna värmer något så underbart, dock bara på ovansidan.
Handflatan är tunn och fin på handskarna, helt olik en vinterhandske, men det gör att det kan bli lite småkallt i handflatan.
Nu när temperaturen är runt nollan så går det bra utan styrmuffar, kryper det ner under -5 behövs muffar.
Självklart inget problem om man bara ska köra till kiosken, men vill man ha lite seriös touring även när det är svalare behövs enligt mig antingen elhandskar + värmehandtag eller värmehandtag + muffar.
Förhoppningsvis kan jag återkomma med en detaljerad utvärdering efter nästa helg... :rolleyes: :eek:

/B
 

Pisken

New member
det ligger en takantenn till bil innanför rutan.... jisses

Efter ett helt yrkesliv i bil-lagar branchen så har jag sett min beskärda del av "hemsnickrat" och "finurliga gubbar" ... till 99% så är det ren och skär snålhet...

Tycker själv att hela arrangemanget ser förjävligt ut :rolleyes: , om man är så frusen så varför inte åka bil ??!

(väntar på flamingen som kommer följa :p )
 

Bob Sweden

New member
Efter ett helt yrkesliv i bil-lagar branchen så har jag sett min beskärda del av "hemsnickrat" och "finurliga gubbar" ... till 99% så är det ren och skär snålhet...


Kanske är man lite ekonomiskt sinnad, men det är nog också en fråga om "kan själv" och "kan själv + bättre till mindre peng".
Eller helt enkelt för att det är så himla kul att retas lite ibland, och pyssla i garaget är ju kul det med. Man ska ju inte laga det som inte är trasigt, så då kan man alltid hitta på lite nya kul grejor istället... :D
 

Marie

Banned
det ligger en takantenn till bil innanför rutan.... jisses

Efter ett helt yrkesliv i bil-lagar branchen så har jag sett min beskärda del av "hemsnickrat" och "finurliga gubbar" ... till 99% så är det ren och skär snålhet...

Tycker själv att hela arrangemanget ser förjävligt ut :rolleyes: , om man är så frusen så varför inte åka bil ??!

(väntar på flamingen som kommer följa :p )

Du kör uppenbarligen inte hela vintern.

När kvicksilvret kryper ner under -10°C så behövs rejäla handtagsskydd, och de där hemgjorda plastburkarna hör till de bättre jag sett. Och sen ett förstärkt elsystem för bättre belysning, värmehandtag och värmekläder sitter inte fel i det läget. Jag har hittills haft en nedre gräns vid -10°C, eftersom jag inte haft tillräckliga idéer om hur jag sulle lösa dessa detaljer.

Det blir nog en del slöjdande i sommar för att rusta Yamahan efter denna förebild!
 

Bighoj

New member
Du kör uppenbarligen inte hela vintern.

När kvicksilvret kryper ner under -10°C så behövs rejäla handtagsskydd, och de där hemgjorda plastburkarna hör till de bättre jag sett. Och sen ett förstärkt elsystem för bättre belysning, värmehandtag och värmekläder sitter inte fel i det läget. Jag har hittills haft en nedre gräns vid -10°C, eftersom jag inte haft tillräckliga idéer om hur jag sulle lösa dessa detaljer.

Det blir nog en del slöjdande i sommar för att rusta Yamahan efter denna förebild!
Nej Marie,du kan bara inte mena att du också ska införskaffa plastdunkar till handtagen:(
Man kan ju också fixa någon slags jättesilos i glasfiber billigt hos någon bonde och klä in motorcykeln i densamme så slipper man frysa.Ett bra alternativ är också att ta bilen,sätta på full värme samt lite mysmusik från högtalarna,garanterat varmt och skönt:p
 

Marie

Banned
Nej Marie,du kan bara inte mena att du också ska införskaffa plastdunkar till handtagen:(
Man kan ju också fixa någon slags jättesilos i glasfiber billigt hos någon bonde och klä in motorcykeln i densamme så slipper man frysa.Ett bra alternativ är också att ta bilen,sätta på full värme samt lite mysmusik från högtalarna,garanterat varmt och skönt:p

Bilen är ett dåligt alternativ, för till den behöver man ju skaffa vinterdäck om man skall köra i vinterväglag och man inte vill riskera bli bötfälld. Det behöver man ju inte till hojen.
 

Pisken

New member
En scooter bör väll vara mera praktiskt på vintern , kittad med plastdunkar ;) å ingen vinterdäcks lag ... om man nu vill åka 2 hjuligt året om
 
Top