Bike Finland notis.

Jonkko

New member
Bike Finland skrev en intressant artikel över dagens problem med media och hojåkning :tummenupp

Syrlig är kanske att ta det försiktigt :slagen:

Men hit är vi många som har ledan på alla möijliga "profeter och andra som inget vet om ingenting",men hatar hojar och gillar att få det ut i medier.
Högt ljud orsakar hjärtatacker osv ....

Japp,fanns till ock med en "trafikprofessor" (jo han är faktiskt det,hur nu de kan komma sig????)som påstod att hojar orsakar mest dödsolyckor i trafiken ....
Förra året dog 224 människor i trafiken,hela 17 st på hoj ......

Nu råkar den vara skriven på Finska,men hoppas google ens får någorlunda till det?

http://www.bike.fi/blogi/toimitukse...ids=911629038903286&fb_action_types=og.shares
 

Hampe

Skriver massor!
Jo, Petri känner jag igen, och han hade kommit runt även på den hojen han hade med sig om han startat.

Hur har ni det i Finland med olyckstal? Sjunkande eller stadigt?
17 dödsfall på MC mot 224 totalt känns som liknande förhållande som i Sverige, men spontant känns motorcyklismen "större" i Finland.

Vad säger S-moto om olycksutvecklingen?
Vi har samma problem i Sverige med krigsrubriker så fort en drogad idiot utan körkort kör ihjäl sig på en stulen hoj.
Då skall vi alla lämna in våra nycklar anser en del...

Men om olyckstalen sjunker - vad har dom att gnälla över då?
Att vi glider förbi i köerna, antar jag. Att vi ler och skrattar högt när vi stannar och träffas?
Att vi vägrar KBT och samtalsterapi...?

Jag önskar man kunde avfärda dem med ett enkelt "Haters gonna hate" men dom jävlarna får för mycket utrymme och skapar för mycket opinion så dom måste bemötas.
Bra skrivet, Suuronen!


Hampe
 

Jonkko

New member
I går senast stod det i Iltalehti (aftonbladet typ.) med fet text i rubriken att en motorcyklist kört över två cycklister......
Inne i texten kommer det fram att en cycklist svängt ut åt vänster från väggrenen mitt framför motorcyklisten som träffade cycklisten fast han försökte väja,slutade med att han kom över på fel sida vägen och körde på en cycklist som oturligt nog råkade komma emot .....

Alla överlevde utan livsfarliga skador,men rubriker säljer ........
Ingenstans kommer det fram att antagligen cycklist nummer 1 hade lurarna i öronen eftersom den inte uppfattade motorcyckeln som kom körande bakom,utan svängde utan att kolla rakt ut för att korssa vägen (trevligt med en buss eller nåt i stället för hojen .... ) .
 
Last edited:

Jonkko

New member
Inga 'ropplem!
...men du får gärna förtydliga just detta:


:tomte:


Tror det är detta du menar Haiskahtaa melkoiselta lausuntoautomaatilta.?
Fritt översatt så ....Luktar som en kommentar automat.
Dvs.Han tycker om att vara i ljudet fast han inte riktigt vet vad hab talar om och ändrar åsikter enligt vinden.

Finns gott av den sorten som får medietid.
:confused::confused:
 
Top