Beställa från utlandet

mangomannen

New member
Ni som handlar mc-prylar från utlandet, var handlar ni nånstans, EU eller Usa?
Länkar till dylika firmor mottages tacksamt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Kika på eBay o leta efter företagsnamnet för att se om dom har någon hemsida.

Du måste dock i USA se till att företagen har export policy, många vill inte sälja internationellt.

Stora mc-kedjor / butiker säljer sällan på nätet o inte ofta internationellt, men nätbutiker / mindre egenföretagare gör det.

Vad exakt för produkter söker du efter?
 

mangomannen

New member
Jag spanar dels efter ett väsksystem ev. bara toppbox, o sen ett effektsystem/slip-on.
Kedo var ju en bra länk..
 

NoMekk

New member
Jag spanar dels efter ett väsksystem ev. bara toppbox, o sen ett effektsystem/slip-on.
Kedo var ju en bra länk..

Här är en annan bra länk: http://www.louis.de

Har förvisso inte handlat över nätet av dom, men väl besökt deras Megashop och deras lagerutförsäljning i Hamburg. Väl värt ett besök för de som passerar Hamburg på väg ut i Europa!
 

Spiff

New member
Ni som handlar mc-prylar från utlandet, var handlar ni nånstans, EU eller Usa?
Länkar till dylika firmor mottages tacksamt.

Jag har handlat från www.carpimoto.com funkade bra, enkelt och raka svar.
Dessutom inom EU vilket gör det enklare om man inte är nöjd.

www.nippynormans.com
Mycket smidigt, inga som helst problem.

Har försökt handla från oppracing.com från USA. Problem och ovilja att rätta till det som blev fel. Lärdom som kostade mig 400 pix, handla inte där.

Även om dollarkursen just nu lockar till att handla från USA så är det inte alltid så smart. Dels kan frakten bli dyr och tullen tillkommer vilket man inte alltid räknar med.
Handla inom EU, för det mesta enkelt. Alla har någon som kan engelska så det går att kommunicera.

/spiff
 
Last edited:
B

Batman

Guest
Utlandsköp

Om du letar upp California sport touring och sen betalar genom paypal.com Jag beställde lite smågrejor och efter fem dagar låg det på trappan.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Info only

Flera och flera medlem handlare via webb, på ebay etc.. Bl. a för att reparera själva - och därmad hålle försäkringskostander lå¨ga - så vi fixade till en vettig grej, tyckar jag - saxar från http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=2344


Fördel SMC-kortet

Möjlighet till egen design
Drivmedelsrabatt hos OKQ8, f n 7 öre per liter drivmedel
Integrerat medlemskort hos SMC (Du får alla rabatter som SMC har.)
Kompletterande reseförsäkring med avbeställningskydd för hela familjen vid resor köpta med kortet
Allriskförsäkring för vitvaror och hemelektronik köpta med kortet
Självriskskydd vid bärgning och assistans för din mc och bil
Försäkring som täcker merkostnader för övernattning eller hyrbil/hyrd mc vid maskinskada eller trafikskada på din mc under resa som bokats och betalats i förväg med kortet
Försäkring vid internetköp gjorda med kortet (om varan ej blivit levererad eller skada uppkommit under transporten)
 
Top