Dr_Cotton
New member
Hejsan! Eftersom några vänner tänkte hyra hus vid svarta havet, i Rumänien, i sommar så tänkte jag eventuellt ta hojen dit. Sitter och spånar lite på resväg och tar tacksamt emot tips! Som jag tänker nu, i grova drag:
- Hämtar min R1150R i Lund och kör till Berlin (har lägenhet där).
- Från Berlin kör jag till Krakow (har hört mycket positivt om staden och stannar nog två nätter).
- Från Krakow genom Slovakien och till östra Ungern (tips på övernattning här tack!).
- Från Ungern in i Rumänien och finna Transfagarasan. Köra och övernatta där.
- Från Transfagarasan kör jag till Svarta havet.
Tips på fler stopp och sevärdheter? Tänkte ta resan på 4-7 övernattningar (från Berlin) och vara framme vid Svarta Havet runt 6:e juni. Ifall någon vill hänga på så är ni så hjärteligt välkomna och övernattningsplats i Berlin finnes!
- Hämtar min R1150R i Lund och kör till Berlin (har lägenhet där).
- Från Berlin kör jag till Krakow (har hört mycket positivt om staden och stannar nog två nätter).
- Från Krakow genom Slovakien och till östra Ungern (tips på övernattning här tack!).
- Från Ungern in i Rumänien och finna Transfagarasan. Köra och övernatta där.
- Från Transfagarasan kör jag till Svarta havet.
Tips på fler stopp och sevärdheter? Tänkte ta resan på 4-7 övernattningar (från Berlin) och vara framme vid Svarta Havet runt 6:e juni. Ifall någon vill hänga på så är ni så hjärteligt välkomna och övernattningsplats i Berlin finnes!
Last edited: