Japp, detta är egentligen ännu en jag-har-tagit-kortet-vad-borde-jag-köra-tråd, så ja jag är helt ny.
Men jag har redan tittat runt lite och pratat med säljare osv.
Efter lite diskussion med säljare om bruk, i kortet; jobbpendel, klara lite längre utflykter för två, inte för törstig, driftsäker och att jag är >190cm lång, så blev jag rekommenderad en Triumph Sprint.
Även på detta forumt dyker modellen upp här och var som rekommendation.
Nu hade tyvärr butiken inga begagnade sprintar på lager för tillfället, och ekonomin (runt 40.000, har sparat ett tag) täcker inte riktigt en ny hoj.
Jag skulle dock vilja höra om erfarenheter från någon som inte är säljare. För drygt 40.000 verkar det gå å få tag sprintar från 1999-2003 ungefär, vad kan man förväntas börja bli slitet och behöver fixas och vilka köp bör man undvika?
Undrar även varför en RS kostar 50% mer att försäkra än en ST??
Tips och erfarenheter om andra märken och modeller är givetvis även det välkommet
Men jag har redan tittat runt lite och pratat med säljare osv.
Efter lite diskussion med säljare om bruk, i kortet; jobbpendel, klara lite längre utflykter för två, inte för törstig, driftsäker och att jag är >190cm lång, så blev jag rekommenderad en Triumph Sprint.
Även på detta forumt dyker modellen upp här och var som rekommendation.
Nu hade tyvärr butiken inga begagnade sprintar på lager för tillfället, och ekonomin (runt 40.000, har sparat ett tag) täcker inte riktigt en ny hoj.
Jag skulle dock vilja höra om erfarenheter från någon som inte är säljare. För drygt 40.000 verkar det gå å få tag sprintar från 1999-2003 ungefär, vad kan man förväntas börja bli slitet och behöver fixas och vilka köp bör man undvika?
Undrar även varför en RS kostar 50% mer att försäkra än en ST??
Tips och erfarenheter om andra märken och modeller är givetvis även det välkommet