Barnkläder

posterberg

New member
Jag undrar om någon kan tipsa om var man kan hitta bra skyddskläder för barn.

Har en dotter på 7 år stl 122-128 som skall få sin första säsong i år. Men innan det blir åka av så skall all utrustning vara på plats.

Har ni rekommendationer om hjälmar också så är det varmt välkommet. Är 2XS det som är barnstorlek? Jag har efter att ha besökt några webbutiker sett den storleken på vissa hjälmmodeller.

Har någon tips på begagnat när det gäller kläder så tas sådana tips tacksamt emot, hjälm vill jag absolut köpa ny.

Det är en fördel om det finns i malmös närhet så man kan prova innan man bestälmmer sig.

Tack på förhand!
 

Ballhead

New member
Kläder är nog lättast att hitta på Blocket, kanske ide att lägga in en köpes annons.
Sedan hittade jag hjälm till dottern i USA, och fick den levererad på 1 vecka. Tyvärr så var den lite för stor. Men hon växer väl i den, eller så säljer vi den.
Den kostade dryga 1000 lappen med frakt.
 

mikekop

New member
ADDEMOTO har superfina barnställ!
small.jpg
Har själv köpt och kan varmt rekommendera! Rejäla skydd, sen kompletterade jag med ett junior-ryggskydd. Betalade under 2000:- för stället + ryggskyddet. Addemoto håller väl till där nere i södern har jag för mig.
Hjälm har jag köpt en Airoh MR Strada barnhjälm. Även Marushin har barnhjälmar, dessa har utbytbar inredning så att hjälmen "växer" med barnet. HJC finns också som barnhjälm.
 
Last edited:

P-O Noren

New member
Louis har ju en del till barn även dom i katalogen. Går att beställa från mc-depån i staffanstorp. Annars hade du ju addemoto i lund, men det kanske är beställningsvara där oxå?
 

mikekop

New member
Nej, det är inte beställningsvara på Addemoto, dom sa i telefon till mig att dom hade ett stort sortiment barnkläder i butiken.
 

Vild Lasse

New member
Handelsboden !

Hej !

Har själv en dotter i samma size !

Jag har köpt goretex byxa och jacka på Handelsboden som har funkat riktigt bra ! Köpte även en Airoh hjälm där nyss (XXS).

Byxor: Warmer + lösa CE skydd
Jacka:Storm + lösa CE skydd samt ryggskydd

Jag har hittills bara positivt att säga om dessa grejor!

/Vild Lasse
 

Mathias

Active member
Var inne på Addemoto och skulle lämna tillbaka ett nitverktyg.
Hittade kläderna som mikekop hänvisar till. Efter att bara ha klämt på de så kändes de helt ok. Nu gjorde jag bara en snabb klämm.
Tror det var 795:- för jackan och 695:- för byxorna (inte helt hundra på priset). Men jag tar nog med grabben för inskaffning snart.
 
Top