Nilla
New member
Jag och min make tar ofta med oss min 10-åriga dotter på våra turer - både långa och korta - både på min Transalp och på makens Kawa - och hon älskar det! Men vi får ibland problem med att hon sitter och somnar där bak..! Och det är ju egentligen ganska naturligt p.g.a. den lite gungande rörelsen det blir på en hoj... Men det är ju tyvärr förenat med livsfara om hon glider av! Vi har därför försökt med remmar som vi sätter i midjan på den som kör och som bildar öglor vilka hon kan trä in sina händer i för att inte tappa greppet. Men det hjälper ju inte när hon glider i sidled..!
Min uppkörningsledare sa till mig att det även är farligt för den som kör om man spänner fast henne så, för då kan hon dra med sig föraren oxå om hon glider.!? Det hade vi inte tänkt på eftersom hon bara väger ca 35 kg!
Finns det någon som har mer erfarenhet av detta med somnande barn/passagerare på bönpallen och kanske kan tipsa om en lösning??
Mycket tacksam för hjälp med detta!
Min uppkörningsledare sa till mig att det även är farligt för den som kör om man spänner fast henne så, för då kan hon dra med sig föraren oxå om hon glider.!? Det hade vi inte tänkt på eftersom hon bara väger ca 35 kg!
Finns det någon som har mer erfarenhet av detta med somnande barn/passagerare på bönpallen och kanske kan tipsa om en lösning??
Mycket tacksam för hjälp med detta!