raz
New member
Moderna däck är väl ganska symmetriska gissar jag. Jag har lekt med tanken att testa att balansera fälgarna utan däck och se om det är tillräckligt bra för att slippa balansera i fortsättningen. Det kanske är en värdelös idé, eller det kanske fungerar hyfsat, jag är beredd på vilket som.
En något sämre variant är väl förresten att balansera med däck och låta vikterna ligga kvar vid byte. Båda metoderna förutsätter att obalansen mest sitter i fälgarna. Jag har hittills alltid rivit bort vikterna och tvättat rent där de satt innan jag lämnat in fälgarna på däckfirma, bland annat för att slippa "en morakniv i lacken". Men det kanske bara varit onödigt?
Nån som har provat, eller har några synpunkter? Jag vet att somliga kör obalanserat och det här borde ju åtminstone vara bättre än det.
En något sämre variant är väl förresten att balansera med däck och låta vikterna ligga kvar vid byte. Båda metoderna förutsätter att obalansen mest sitter i fälgarna. Jag har hittills alltid rivit bort vikterna och tvättat rent där de satt innan jag lämnat in fälgarna på däckfirma, bland annat för att slippa "en morakniv i lacken". Men det kanske bara varit onödigt?
Nån som har provat, eller har några synpunkter? Jag vet att somliga kör obalanserat och det här borde ju åtminstone vara bättre än det.